Autor : Stephane Rusinek
Editura Polirom
Colectia HEXAGON.Practic
An aparitie :2010
Traducerea Cristina Livia Vasilescu
ISBN 978-973-46-1643-5
Nr pagini :208
Format 130 x 200
Pret : 22,95 lei la Editura,
19,51 lei la elefant , 18,40 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
Un psiholog va poate citi gindurile? Aveti memorie fotografica? De ce depuneti efort ca sa retineti anumite lucruri? Cele peste 60 de experimente prezentate in volum explica functionarea psihicului uman, ajutindu-va sa va cunoasteti modul de gindire, sa anticipati reactiile si comportamentul celorlalti. O carte pentru toti cei care doresc sa se inteleaga pe sine si pe cei din jurul lor pentru a comunica mai bine cu ei.
Stephane Rusinek este profesor de psihologie la Universitatea Lille 3. Dintre cartile publicate amintim: Les emotions. Du normal au pathologique, 2004, si Soigner les schemas de pensee. Une approche de la restructuration cognitive, 2006.
Un psiholog va poate citi gindurile? Aveti memorie fotografica? De ce depuneti efort ca sa retineti anumite lucruri? Cele peste 60 de experimente prezentate in volum explica functionarea psihicului uman, ajutindu-va sa va cunoasteti modul de gindire, sa anticipati reactiile si comportamentul celorlalti. O carte pentru toti cei care doresc sa se inteleaga pe sine si pe cei din jurul lor pentru a comunica mai bine cu ei.
Stephane Rusinek este profesor de psihologie la Universitatea Lille 3. Dintre cartile publicate amintim: Les emotions. Du normal au pathologique, 2004, si Soigner les schemas de pensee. Une approche de la restructuration cognitive, 2006.
Cuprins:
Cuvânt înainte. Un psiholog poate citi
gândurile? 11
Memoria
1. Memoria de
scurtă durată sau memoria pentru cumpărături 17
2. O memorie nu
foarte fotografică 20
3. Calculaţi-vă
empanul mnezic 22
4. Chun/cs-urile
sau memoria pe „sertare" 24
5. Nu trebuie să
aşteptăm pentru a ne aminti 26
6. Interferenţa
în memorie: când prea multe animale vor să reintre în ea în acelaşi timp 28
7. Uităm nu
pentru că nu ne amintim 31
8. Lucrurile
recente şi cele prioritare De ce ne amintim mai uşor începutul şi sfârşitul
filmelor? 34
9. Von Restorff,
un om care se face remarcat 36
10. Să exersăm
pentru a învăţa mai bine 39
11. Daţi sens
„sertarelor" memoriei dumneavoastră printr-un truc de magie 43
12. Să aşteptăm
puţin pentru a memora mai uşor 46
13. Un itinerar
sau o fotografie pentru a memora mai uşor
48
14. O memorie de
lungă durată, plină cu amintiri 52
15. Amintiri
speciale ce ne revin ca nişte flashuri 55
16. Un dicţionar
în memorie 58
17. Când
funcţionăm prin prototipuri, toate animalele sunt câini în formă de vaci! 63
18. Când se
amestecă activările, Moş Crăciun bea Coca-Cola 66
19. Dar cuvintele
nu sunt doar cuvinte! 69
Percepţia
20. Percepţia: un
domeniu de văzut, de atins şi de simţit 73
21. Aşteptările
ne perturbă simţurile 77
22. A avea simţul
iluziei 80
23. Putem vedea
fără întrerupere? 84
24. Câteva figuri
pentru a crea iluzii 86
25. Iluziile care
deformează 90
26. Chiar şi pe
lumină mai dăinuie iluzii 94
27. Perspective
în mişcare ce ne păcălesc în privinţa mişcării şi a profunzimii 97
28. Dar aceste
figuri care par imposibile? 99
29. A da sens în
toate sensurile 101
30. Să fim în
formă bună! 103
31. Când imaginea
se impune cu puţin bun-simţ 106
32. Elemente care
se impun în timp ce altele se ascund 108
Atenţia şi instruirea
33. Dar când
există mai multe sensuri care nu merg în acelaşi sens? 113
34. Misterele
automate ale lecturii 11S
35. Literele care
dispar 117
36. Cuvintele
care dispar 119
37. Cuvintele
care nu sunt cuvinte 121
38. Recunoaştem
înainte de a citi 124
39. Când cititul
complică lucrurile 127
40. Automatisme
şi alte discordanţe 134
41. Putem să
râdem în timp ce ne lingem cotul? 136
42. Două cercuri
care nu merg împreună 139
43. Putem face
mai multe lucruri în acelaşi timp? 141
44. Să fim atenţi
la stele 145
45. Când ne
impunem constrângeri 148
46. Limite
imaginare care în realitate ne limitează 151
47. Să vorbim
despre spaţiu sau să nu vorbim despre el! 153
48. Fabricantul
de sfeşnice 155
Logica şi inteligenţa
49. Când apelăm
la logică, aceasta dispare 161
50. Când problema
nu survine decât din modul ei de prezentare163
51. Care este
locul inteligenţei în toate acestea? 166
52. O chestiune
de logică? 169
53. Enigme pentru
a pune în dificultate inteligenţa 173
54. Plastilină
pentru testarea copiilor 179
55. Greutatea în
funcţie de materie 183
56. Şi nişte
volum în final 185
57. O mulţime de
etape la copii (poate şi la câini!) 188
58. Oare
italienii comunică mai bine? 192
59. Comunicarea
sub influenţă 197
Concluzie. Dacă tot nu mai aveţi prieteni 201
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu