09/04/2013

MANUAL DE CONSILIERE. Invata ce sa spui ca sa ajuti!


Autor : 
Richard Nelson-Jones               
Editura Trei
Colectia Psihologie-Psihoterapie
An aparitie : 2009    
Editia originala 2007
Traducerea Clara Ruse
ISBN  978-973-707-293-1
Nr pagini : 312
Pret : 37,25  lei la Editura, 23,40 lei la elefant
Download pdf  pe scribd


Descrierea editurii:

        Scrisă de cunoscutul expert al tehnicilor de consiliere, Richard Nelson-Jones, această carte extrem de accesibilă oferă un ghid complet al procesului de consiliere. Fiecare capitol descrie succint abilităţile folosite într-un anumit moment în relaţie şi oferă exemple pentru a spori înţelegerea. Sunt incluse şi exerciţii care vă permit să exersaţi abilităţile în timp ce parcurgeţi textul. Printre abilităţile-cheie descrise de lucrarea de faţă se numără: • începerea şi structurarea procesului de consiliere • ascultarea activă • oferirea de provocări şi de feedback • facilitarea rezolvării de probleme • instruirea, demonstrarea şi repetiţia • strategii pentru schimbarea gândirii • conducerea şi terminarea procesului de consiliere. Cartea discută şi consilierea în condiţii de multiculturalitate, aspectele etice, supervizarea şi metodele de îmbunătăţire a abilităţilor.

Richard Nelson-Jones
este membru al Societăţii de Psihologie Britanice, al Asociaţiei Britanice de Consiliere şi Psihoterapie şi Director al Institutului Cognitiv Umanist, Chiang Mai, Tailanda.

Cuprins:


9      Prefaţă

11      Partea I: Introducere
13      1. Cine sunt consilierii şi persoanele care acordă sprijin?
24      2. Care sunt abilităţile fundamentale de consiliere?
33      3. Abordări în consiliere
43      4. Consilierii şi clienţii ca persoane diferite
53      5. Relaţia de consiliere
63      6. Procesul de consiliere

73      Partea a II-a: Tehnici specifice de consiliere
75      7. Înţelegerea cadrului intern de referinţă
84      8. Demonstrarea atenţiei şi interesului
94      9. Parafrazarea şi reflectarea sentimentelor
105      10. Începutul şi structurarea
115      11. Adresarea întrebărilor
125      12. Monitorizarea
135      13. Oferirea de provocări şi de feedback
144      14. Autodezvăluirea
152      15. Gestionarea rezistenţelor şi trimiterile
161      16. Facilitarea rezolvării de probleme
171      17. Instruire, demonstrare şi repetiţie
180      18. Antrenarea clienţilor în relaxare
191      19. Îmbunătăţirea limbajului intern al clienţilor
201      20. Îmbunătăţirea regulilor clienţilor
210      21. Îmbunătăţirea percepţiilor clienţilor
219      22. Negocierea temei pentru acasă
228      23. Conducerea şedinţelor de mijloc
239      24. Terminarea consilierii

251      Partea a III-a: Alte consideraţii
253      25. Consilierea multiculturală şi în funcţie de sex
264      26. Dileme şi aspecte etice
274      27. Obţinerea de sprijin şi supervizarea
284      28. Cum este posibil să devii mai calificat?


295      Anexa 1. Bibliografie cu note

304      Anexa 2. Asociaţii profesionale din Marea Britanie, Australia şi America

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu