joi, 12 martie 2015

NASTEREA INTELIGENTEI LA COPIL

Autor : Jean Piaget                
Editura Didactica si Pedagogica
Colectia Pedagogia secolului XX
An aparitie :1973
Editia a II-a      
Editia originala
Traducerea Dan Rautu
Nr pagini : 435
Format 130 x 200
Pretul la data postarii :20 lei la anticariatplus, 30 lei pe okazii
Disponibilitate BCU
Download pdf  pe scribd
Descrierea editurii:

Nota: Lucrarea este urmata de CONSTRUIREA REALULUI LA COPIL (Vol II)

Cuprins:

Prefaţa la ediţia a doua   5

Introducere
Problema biologică a inteligenţei
  9
§ 1. Invarianţii funcţionali ai inteligenţei şi organizarea biologică  11
§ 2. Invarianţii funcţionali şi categoriile raţiunii  16
§ 3. Structurile ereditare şi teoriile adaptării  21

Partea întîi
ADAPTĂRILE SENZORIO-MOTORII ELEMENTARE


Capitolul I  Primul stadiu: Exerciţiul reflexelor  31
§ 1.Reflexele de supt  33
§ 2. Exersarea reflexelor  38
§ 3. Asimilarea, fapt prim al vieţii psihice 51

Capitolul II  Stadiul al doilea: Primele adaptări dobîndite şi reacţia circulară primara
§ 1. Deprinderile dobîndite legate de supt 58
§ 2. Vederea 71
§ 3. Fonaţia şi auzul 86
§ 4. Apucarea 99
§ 5. Primele adaptări dobîndite. Concluzii 133

Partea a doua
ADAPTĂRILE SENZORIO-MOTORII INTENŢIONALE 156


Capitolul III  Stadiul al treilea: „Reacţiile circulare secundare" şi „procedeele destinate să prelungească spectacolele interesante" 162
§ 1. „Reacţiile circulare secundare". I. Faptele şi asimilarea reproducătoare 166
§ 2. Reacţiile circulare secundare. II. Acomodarea şi organizareaschemelor 185
§ 3. Asimilarea recognitivă şi sistemul semnificaţiilor 195
§ 4. Asimilarea generalizatoare şi constituirea „procedeelor pentrua face să dureze spectacolele interesante" 206

Capitolul IV  Stadiul al patrulea:  Coordonarea schemelor secundare şi aplicarealor la situaţii noi 221
§ 1. „Aplicarea schemelor cunoscute la situaţii noi". I. Faptele . . 223
§ 2. „Aplicarea schemelor cunoscute la situaţii noi". II. Comentariu 237
§ 3. Asimilarea, acomodarea şi organizarea proprii schemelor mobile 248
§ 4. Recunoaşterea indiciilor şi folosirea lor în previziune .... 258
§ 5. Explorarea obiectelor şi a fenomenelor noi şi reacţiile secundare„derivate" 264

Capitolul V Stadiul al cincilea: „Reacţia circulară terţiară" şi „descoperirea de mijloace noi prin experimentare activă" 274
§ 1. Reacţia circulară terţiară 276
§ 2. Descoperirea de mijloace noi prin experimentare. I. „Suporturile, „sfoara" şi „băţul" . 291
§ 3. Descoperirea de mijloace noi prin experimentare activă. II. Alte exemple 316
§ 4. Descoperirea de noi mijloace prin experimentare activă.III. Concluzii 333

Capitolul VI  Stadiul al şaselea: Inventarea de mijloace noi prin combinaţie mintală  344
§ 1. Faptele 346
§ 2. Invenţie şi reprezentare 354

Concluzii
Inteligenţa „senzorio-motorie" sau „practică" şi teoriile inteligenţei 371
§ 1. Empirismul asociaţionist 373
§ 2. Intelectualismul vitalist 333
§ 3. Apriorismul şi psihologia formei 390
§ 4. Teoria tatonării 409
§ 5. Teoria asimilării 421

N. B. Indicele de nume de autori se găseşte la sfîrşitul volumui al II-lea: construirea realulului la copil

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu