Autor: Liliana Bujor
Editura Institutul European
Colectia Psihologie academica
An aparitie :2019
Editia I
ISBN 978-606-24-0217-4
Nr pagini : 256
Format 165 x 235
Pretul la data postarii : 43 lei la Editura, 38,70 lei la carturesti, 43 lei la libris
Descrierea editurii:
Lucrarea si-a propus sa construiasca o intelegere coerenta a conceptului de reglare emotionala (RE) din perspectiva factorilor determinanti, a consecintelor afective, dar si a posibilitatilor de remediere a strategiilor disfunctionale.
[...] Investigatiile aplicative s-au concretizat in trei studii care continua demersurile existente in literatura stiintifica. Reglarea emotionala a fost investigata atat ca variabila dependenta, pentru identificarea predictorilor, cat si ca variabila independenta in predictia starii de bine a adolescentilor si tinerilor. Din aceste doua perspective de analiza s-a concretizat si o dimensiune aplicativa in cadrul careia RE este ilustrata in contextul interventiei terapeutice.
Conform rezultatelor obtinute, RE este determinata, in special, de factori care tin de structura de personalitate si care care, impreuna cu strategiile parentale de socializare a emotiilor, influenteaza starea de bine a adolescentilor si tinerilor (atat in relatie directa, cat si in relatie mediata).
Lucrarea se adreseaza specialistilor din domeniul psihologiei (cercetatori si practicieni) care pot gasi raspunsuri la intrebari, directii pentru noi studii, dar si repere pentru interventie in lucrul cu emotiile. - Liliana Bujor
Cuprins:
Lista tabele, grafice si figuri / 7
Capitolul I. Aspecte introductive si fundamentare teoretica / 9
1. Intrebari /
2. Argumente pentru alegerea adolescentei si tineretii ca etape de varsta / 11
3. Concepte de baza / 13
3.1. Reglare emolionala / 74
3.2. Personalitate / 28
3.3. Dimensiuni ale atasamentului / 31
3.4. Stil parental de socializare a emotiilor / 35
3.5. Cognitii privind emotiile / 39
3.6. Stare de bine / 40
4. Determinanti ai reglarii emotionale/starii de bine. Sinteza literaturii / 41
4.1. Personalitate / 41
4.2. Constructe parentale / 44
4.3. Cognitii privind emotiile / 56
4.4.Factori demografici / 57
5. Consecinte ale reglarii emotionale. Sinteza literaturii / 60
5.1. Consecinte cognitive / 60
5.2. Consecinte afective I 62
5.3. Consecinte sociale / 79
5.4. Consecinte din perspectiva modelului procesual al reglarii emotionale / 79
6. Date convergente si divergente, certitudini si dileme / 82
7. Remedii pentru o reglare emolionali adaptativd,I 86
7.1. Nevoia de reglare emolionala / 86
7.2.Dovezi empirice privind beneficiile training-ului de RE / 87
7.3.Un model taxonomic pentru un training de Antrenament emotional / 90
Capitolul II. Investigafii aplicative / 95
Studiul 1. Validarea instrumentelor I 95
1.1. Proprietati psihometrice EAC / 95
1.2. Proprietati psihometrice IPPA / 101
1.3. Proprietati psihometrice TIE / 104
1.4. Proprietati psihometrice ERQ / 106
1.5. Proprietati psihometrice PANAS / 108
1.6. Proprietati psihometrice PDE / 110
1.7. Proprietati psihometrice SWLS / 112
1.8. Proprietati psihometrice FFPI / 113
Studiul 2. Determinantii reglarii emotionale / 117
Studiul 3A.. Reglarea emotionala si consecintele afective. Analiza de regresie / 137
Studiul 3B. Reevaluarea cognitiva, variabila mediatoare / 175
Capitolul III. Concluzii generale si implicatii / 191
1. Concluzii generale / 191
3. Implicatii pentru studiile viitoare / 194
Bibliografie / 197
Anexe / 213
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu