Editura Lumen
Colectia Dezvoltare sociala
An aparitie : 2009
Editia I
ISBN 978-973-166-141-4
Nr pagini : 140
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 44,87 lei la Editura, lei la elefant, lei la libris
Disponibilitate BCU
previzualizare google books
Descrierea editurii:
Prezentul volum constituie suportul informaţional pentru Cursul: Metode apreciative în Dezvoltarea Organizaţională susţinut în cadrul Masteratului de Supervizare şi Planificare Socială, anul I, semestrul al II – lea la Universitatea Al. I Cuza Iaşi.
Volumul „Tehnici afirmativ – apreciative în dezvoltarea organizaţională. O socio-pedagogie a succesului”, publicată de Antonio Sandu, prezintă un model de dezvoltare organizaţională dintr-o perspectivă inedită centrată pe succes şi aprecierea pozitivului, şi anume modelul anchetei apreciative aşa cum a fost el propus de Cooperrider şi Bushe. Integrând ancheta apreciativă într-un context cultural dominat de trecerea de la post la transmodernism, autorul demonstrează originea acesteia în psihoterapia centrată pe client, propusă de Carl Rogers, sociologiile construcţioniste, mai ales cele în versiunea lui Burr, în noile curente psihoreligioase inspirate de New Age, şi în tehnicile programării neurolingvistice aşa cum au fost ele formulate de către Bandler şi Grinder. Modul de abordare a acestei problematici oferă o dublă perspectivă prin raportare atât la domeniul social cât şi la domeniul istoric şi cultural. (Autorul)
Antonio Sandu este Prof. Univ. Dr. Cadru didactic titular în cadrul Facultății de Drept și Științe Administrative a Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, coordonator de doctorate în cadrul Școlii Doctorale de Sociologie a Universității din Oradea, directorul Editurii LUMEN şi preşedintele Asociaţiei LUMEN Site-ul autorului
Cuprins:
Prefaţă 7
1. Cadre istorice şi culturale ale paradigmei afirmativ-apreciative 9
Postmodernitatea: deconstrucţie şi limbaj 9
Deconstructivism şi postmodernitate 12
2. Construcţionismul social – negocierea semnificaţiilor 15
3. „New-Age” sau despre actuala „revrăjire a lumii” 23
4. Cercetarea acţiune. De la cercetare la schimbarea socială 29
Analiză instituţională prin Cercetare Acţiune – model de cercetare 32
5. Fundamente existenţialist - umaniste ale abordării centrate pe succes 41
Centrarea pe problemă. Dimensiunea intervenţiei existenţialist umaniste 46
6. Programarea Neuro-Lingvistică – Realitate şi semnificare 49
7. Ancheta apreciativă în dezvoltarea organizaţională 55
Ancheta apreciativă – clarificări conceptuale 55
8. Elementele analizei instituţionale prin ancheta apreciativă 61
9. Cei 4 D ai Anchetei Apreciative 67
10. Interviul apreciativ 71
Profilul inteligenţei apreciative organizaţionale 73
11. Inteligenţa apreciativă şi metoda poveştilor de succes 79
Inteligenţa apreciativă 79
Metoda poveştilor de succes 81
12. O evaluare critică a metodelor apreciative 83
13. Dimensiunea eticii afirmative 87
14. Tehnici de programare neuro-lingvistică în consilierea apreciativă dintr-o perspectivă socio-pedagogică 97
Fazele procesului de consiliere apreciativă 103
Încurajarea acţiunii pozitive 107
Pregătirea specifică şi competentă pentru consiliere şi abilităţi în relaţiile interpersonale sunt calităţile necesare unui consilier eficient 113
Reguli ale eficienţei procesului de consiliere apreciativă 113
Climatul procesului de consiliere apreciativă 116
Anexa 1. Metodele afirmativ- apreciative şi educaţia nonformală 119
Model Operaţional 119
Conţinutul teoretic al trainingului pe unităţi de învăţare 122
Anexa 2. Pedagogia apreciativă 129
Bibliografie 133
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu