Editura Trei
Colectia Psihologie-Psihoterapie
An aparitie : 2020
Editia I
Editia originala: Schematherapie in der Praxis
Traducerea Ioana Brigle
ISBN 978-606-40-0745-2
Nr pagini : 368
Format 165 x 235
An aparitie : 2020
Editia I
Editia originala: Schematherapie in der Praxis
Traducerea Ioana Brigle
ISBN 978-606-40-0745-2
Nr pagini : 368
Format 165 x 235
Pretul la data postarii : 44,85 lei la Editura, 46,09 lei la elefant, 69 lei la libris
previzualizare google books
Descrierea editurii:
previzualizare google books
Descrierea editurii:
Putem ajuta pacienții cu tipare de relaționare dificile sau foarte instabile? Sau pe cei care se autosabotează, utilizând stiluri de coping neadecvate? Abordând psihopatologia din perspectiva psihoterapiei centrate pe scheme, autorii ne arată cum se transpune în practică terapia schemelor cu scopul de a vindeca aceste tipare. Schemele sunt stări emoționale și răspunsuri de coping pe care toți le trăim, care s-au format în copilărie și care se activează în situații de viață față de care avem o anumită sensibilitate și care ne fac să reacționăm exagerat, dezadaptativ. În prima parte a cărții este prezentată conceptualizarea de caz și sunt prezentate conceptele de "schema" și de "mod", iar partea a doua se centrează asupra modelului de tratament, fiind descrise tehnicile de intervenție în plan cognitiv, emoțional și comportamental, precum și natura relației terapeutice corespunzătoare fiecărei categorii. Prin expunerea clară a temelor, ilustrațiile clinice bogate și ghidurile de tratament incluse, cartea este utilă atât psihoterapeuților care doresc să includă această abordare în practica lor clinică, dar și studenților și tuturor celor interesați de practicarea psihoterapiei.
Arnoud Arntz este profesor de Psihologie Clinica si Psihopatologie la Universitatea din Maastricht. Studiaza teoriile psihologice si psihoterapiile pentru anxietate si tulburari de personalitate, fiind cercetator principal in numeroase studii clinice care investigheaza eficienta terapiei centrate pe scheme in tulburarile de personalitate.
Gitta Jacob este psiholog clinician, psihoterapeut cognitivist si practica terapia centrata pe scheme in cadrul Departamentului de psihologie clinica si psihoterapie al Universitatii din Freiburg. A condus un grup de lucru pe tema tulburarii de personalitate borderline in cadrul aceleiasi universitati.
Cartile sale traduse la noi:
Adio nesigurantei! Aveti incredere in dumneavoastra (coautor), Univers Enciclopedic Gold 2016
Cum sa invingi tiparele negative de gandire. Ghid de autoterapie centrata pe scheme cognitive (coautor), Psihobooks 2019
Sparge tiparele! Cum sa-ti recapeti libertatea de a fi tu insuti prin terapia schemelor, Herald 2019
Terapia schemelor. Ghid practic (coautor), Trei 2020
Cuprins:
Cuvânt‑înainte la a doua ediție în limba germană 9
I. Conceptualizarea de caz 13
1. Fundamentele 14
1.1. Schemele dezadaptative 17
1.1.1. Schemele domeniului Separare și Respingere 21
1.1.2. Schemele pentru domeniul Autonomie și Performanță Deficitare 28
1.1.3. Schemele domeniului Limite Deficitare 34
1.1.4. Schemele domeniului Dependență de Alții 37
1.1.5. Schemele domeniului Hipervigilență și Inhibiție 41
1.2. Centrarea pe nevoi 46
1.3. Stilul de coping asociat schemelor 50
1.3.1. Subjugarea 51
1.3.2. Evitarea 52
1.3.3. Supracompensarea 54
1.4. Conceptul de „mod" în terapia schemelor 56
Întrebări frecvente 63
2. Conceptul de „mod" 66
2.1. Modurile de schemă — privire de ansamblu 66
2.1.1. Modurile Copilului 67
2.1.2. Modurile Părintelui 73
2.1.3. Modurile de coping 76
2.2. Conceptualizarea de caz cu ajutorul strategiei terapeutice centrate pe moduri 82
2.2.1. Problemele și simptomele principale ale pacientului 84
2.2.2. Informațiile biografice 86
2.2.3. Tiparele de relaționare ale pacientului 89
2.2.4. Excurs: diferențierea între diversele moduri în care apare furia 92
2.3. Moduri particulare pentru anumite afecțiuni 93
2.3.1. Tulburarea de personalitate borderline 95
2.3.2. Tulburarea de personalitate narcisică 98
2.3.3. Tulburarea de personalitate histrionică 100
2.3.4. Tulburarea de personalitate evitantă 102
2.3.5. Tulburarea de personalitate dependentă 103
2.3.6. Tulburarea de personalitate obsesiv-compulsivă 106
2.3.7. Tulburarea de personalitate paranoidă 108
2.3.8. Pacienții delincvenți 110
2.3.9. Tulburările cronice de pe Axa I 112
2.3.10. Excurs: problemele sexuale în strategia terapeutică centrată pe moduri 119
Întrebări frecvente 123
3. Explicarea conceptului de „mod" în discuția cu pacientul 133
3.1. De la strategia terapeutică centrată pe moduri la planul de intervenție terapeutică 141
Întrebări frecvente 142
II. Tratamentul 145
4. Privire de ansamblu asupra tratamentului 146
4.1. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 148
4.2. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 151
4.3. Tehnici de intervenție la nivel comportamental 154
4.4. Relația terapeutică 155
Întrebări frecvente 161
5. Gestionarea modurilor de coping 163
5.1. Relația terapeutică 163
5.2. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 166
5.3. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 173
5.4. Tehnici de intervenție la nivel comportamental 184
Întrebări frecvente 190
6. Abordarea modurilor Copilului Vulnerabil 195
6.1. Relația terapeutică 198
6.1.1. Delimitarea reparentajului suportiv de întreținerea unui tipar dependent disfuncțional al pacientului 295
6.1.2. Limite în relația terapeutică 211
6.2. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 215
6.3. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 223
6.3.1. Rescrierea și reprocesarea, prin imagerie, a experiențelor trecute 225
6.3.2. Consolarea modurilor Copilului, folosind alte tehnici centrate pe emoții 249
6.4. Tehnici de intervenție la nivel comportamental 251
Întrebări frecvente 253
7. Abordarea modului Copilului Furios și pe cel al Copilului Impulsiv 275
7.1. Relația terapeutică 278
7.1.1. Relația terapeutică în cazul modurilor Copilului Furios/Supărat 278
7.1.2. Relația terapeutică în cazul modurilor Copilului Indisciplinat/Impulsiv 284
7.1.3. Excurs: Încăpățânarea 289
7.1.4. Relația terapeutică în cazul neexprimării furiei 291
7.2. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 296
7.2.1. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv în cazul modurilor Copilului Furios/Supărat 297
7.2.2. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv în cazul modurilor Copilului Impulsiv/Indisciplinat 299
7.3. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 302
7.4. Tehnici de intervenție la nivel comportamental 306
Întrebări frecvente 307
8. Tehnici de intervenție în cazul modurilor disfuncționale ale Părintelui 310
8.1. Relația terapeutică 310
8.2. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 314
8.3. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 319
8.3.1. Tehnica dialogului cu ajutorul scaunelor 319
8.4. Tehnici de intervenție la nivel comportamental 344
Întrebări frecvente 345
9. Consolidarea modului Adultului Sănătos 351
9.1. Relația terapeutică 352
9.2. Tehnici de intervenție la nivel cognitiv 358
9.3. Tehnici de intervenție la nivel emoțional 360
9.4. Tehnici de intervenție la nivel comportamental 361
9.5. Încheierea terapiei 362
Întrebări frecvente 363
Bibliografie 365
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu