07/09/2022

MANIPULAREA


Autor: Petru Stetcu, Cristina Duma
Editura Concordia
An aparitie :2020
Editia I
ISBN 978-606-627-162-2
Nr pagini : 594
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 150 lei la csis,
Disponibilitate BCU


Descrierea editurii:

        Volumul, publicat de Editura Concordia, este o carte – proiect care pornește de la o definire complexă a manipulării, ca fiind „utilizarea ascunsă, intenţionată/ neintenţionată, persuasivă, transparentă şi subtilă a informaţiei sau a mesajului informativ, atât în timp de pace, cât şi în situaţii de criză şi pe timp de război, prin folosirea unor procedee specifice (semantice, tehnice, psihologice sau temperamentale), care exploatează psihicul uman, gândirea sau capacităţile intelectuale, induc în eroare, dezinformează, influenţează, convinge sau controlează gândirea, opiniile, percepţiile, atitudinile ori comportamentul entităţii vizate, în scopul realizării unor obiective determinate”. Prof. dr. Tiberiu TĂNASE

Cuprins:

CAPITOLUL I INTRODUCERE 15 

CAPITOLUL II CONCEPTUL DE MANIPULARE 19 

CAPITOLUL III DESPRE MANIPULARE 23 
Secţiunea 1 Efectele informaţiei 23 
Secţiunea a 2-a Efectele comunicării. în masă 24 
Secţiunea a 3-a Manipularea 27 
       3.1. Introducere 27 
       3.2. Forme şi moduri de manipulare 28 
3.2.1. Persuasiunea 28 
3.2.2. Dezinformarea 34 
3.2.3. Intoxicarea 36 
3.2.4. Minciuna 37 
3.2.5. Crearea unui sentiment de devalorizare şi pedepsire 37 
3.2.6. invinovăţirea celorlalti şi victimizarea 37 
3.2.7. Manipularea pasivă 38 
3.2.8. Şantajul emoţional 38 
3.2.9. Zvonul 38 
3.2.10. Modurile de manipulare specifice televiziunii 40 
3.2.11. Manipularea prin mijloace non-verbale de comunicare 42 

CAPITOLUL IV PRINCIPIILE MANIPULĂRII 43 
Secţiunea 1 Introducere 43 
Secţiunea a 2-a Principiul reciprocităţii 45 
Secţiunea a 3-a Principiul consecvenţei 46 
Secţiunea a 4-a Principiul dovezii sociale 46 
Secţiunea a 5-a Principiul simpatiei 47 
Secţiunea a 6-a Principiul autorităţii 47 
Secţiunea a 7-a Principiul rarităţii 47 
Secţiunea a 8-a Principii ale manipulăril maselor 48 
       8.1. Distragerea atenţiei 48 
       8.2. Să creezi probleme, iar mai apoi să propui soluţii 48 
       8.3. Metoda aplicării treptate 49 
       8.4. Amânarea executării 49 
       8.5. Să te comporţi cu poporul la fel cum te-ai comporta cu nişte copii mici 49 
       8.6. Să pui accent pe emoţii măsură mai mare decât pe gândire 49 
       8.7. Ţinerea oamenilor in necunoştinţă de cauză prin cultivarea mediocrităţii 50 
       8.8. Să-i faci pe ceilaiţi să se bucure de mediocritate 50 
       8.9. Să îi faci pe ceilalţi să se simtă vinovaţi 50 
       8.10. Să ştii mai multe despre oameni decât ştiu ei despre sine 50 

CAPITOLUL V MANIPULAREA iN ABORDAREA PSIHOLOGICĂ....51 
Secţiunea 1 Avertismente psihologice contra manipulării 51 
Secţiunea a 2-a Acceptări psihologice în apărarea manipulării 59 

CAPITOLUL VI MANIPULAREA PSIHOLOGICĂ 61 
Secţiunea 1 Introducere 61 
Secţiunea a 2-a Cerinţe pentru ca manipularea să aibă succes 61 
Secţiunea a 3-a Cum isi controlează manipulatorii victimele 61 
Secţiunea a 4-a Vulnerabilităţile exploatate de manipulatori 64 
Secţiunea a 5-a Motivaţiile manipulatorilor 65 
Secţiunea a 6-a Condiţia psihologică a manipulatorilor 65 
Secţiunea a 7-a Strategia manipulativă de bază a unui psihopat 66 
       7.1. Introducere 66 
       7.2 Faza de evaluare 67 
       7.3. Faza de manipulare 67 
       7.4. Faza de abandonare 68 

CAPITOLUL VII STRATEGII ŞI PRINCIPII DE MANIPULARE A MASELOR 69
Secţiunea 1 Strategii de manipulare a maselor 69 
       1.1. Introducere 69 
       1.2. Strategia de distragere a atenţiei 71 
       1.3. Strategia problema-reacţie-soluţie 71 
       1.4. Strategia graduală 71 
       1.5. Strategia amânării 72 
       1.6. Strategia infatilizării 72 
       1.7. Strategia emoţională 72 
       1.8. Strategia păstrării publicului în ignoranţă şi mediocritate 73 
       1.9. Strategia de promovare a mediocrităţii în rândul populaţiei 73 
       1.10. Strategia de auto-invinovătire 73 
       1.11. Strategia de cunoaştere a personalităţii individului 73 
Secţiunea a 2-a Principii ale manipulării maselor 73 
       2.1. Distragerea atenţiei 74 
       2.2. Să creezi probleme, iar mai apoi să propui soluţii 74 
       2.3. Metoda aplicării treptate 74 
       2.4. Amânarea executării 74 
       2.5. Să te comporţi cu poporul la fel cum te-ai comporta cu nişte copii mici 75 
       2.6. Să pui accent pe emoţii într-o măsură mai mare decât pe gândire 75 
       2.7. Ţinerea oamenilor în necunoştinţă de cauză prin cultivarea mediocrităţii 75 
       2.8. Să-i faci pe ceilalţi să se bucure de mediocritate 75 
       2.9. Să îi faci pe ceilalţi să se simtă vinovaţi 75 
       2.10. Să ştii mai multe despre oameni decât stiu ei despre sine 76 

CAPITOLUL VIII CLASIFICAREA MANIPULARILOR 77 
Secţiunea 1 Introducere 77 
Secţiunea a 2-a Manipulările mici 77 
Secţiunea a 3-a Manipulările medii 81 
Secţiunea a 4-a Manipulările mari 87 
Secţiunea a 5-a Manipulările majore 95 

CAPITOLUL IX MANIPULAREA PRIN MESAJE SUBLIMINALE 97 
Secţiunea 1 Introducere 97 
       1.1. Transmiterea mesajelor subliminale 97 
       1.2. Comunicarea subliminală 98 
       1.3. Functionarea creierului 99 
Secţiunea a 2-a Conceptul de mesaje subliminale 101 
       2.1. Introducere 101 
       2.2. Definiţia subliminalului 104 
2.2.1. Subliminalul vizual 105 
2.2.2. Subliminalul auditiv 106 
2.2.3. Aplicaţiile subliminalului 107
Secţiunea a 3-a Istoria mesajelor subliminale 109 
Secţiunea a 4-a Stimulii subliminali 115 
       4.1. Eficacitatea 115 
       4.2. Metoda cercetării 115 
4.2.1. Pragul obiectiv 116 
4.2.2. Pragul subiectiv 116 
4.2.3. Măsuri directe şi indirecte 116 
       4.3. Stimulii vizuali 11 7 
4.3.1. Imagini 117 
4.3.2. Emoţii care provoacă stimuli 117 
4.3.3. Stimuli geometrici simpli 118 
4.3.4. Stimulii cuvântului şi non-cuvântului 118 
4.3.5. Masarea stimulilor vizuali 119 
       4.4. Stimulii auditivi 119 
4.4.1. Mascare auditivă 119
4.4.2. inregistrări audio de ajutor 119 
       4.5. Consum şi televiziune 120 
Secţiunea a 5-a „Magia modernă" - manipularea societăţii prin mesajele subliminale şi publicitate 121 
       5.1. Introducere 121 
       5.2. Mesaj subliminal. Folosirea subliminalului. Tehnici şi sugestii 122 
       5.3. „Magie modernă" - manipularea societăţii prin mesajele subliminale şi publicitate 124 
       5.4. Consecinţele mesajelor subliminale in subconştientul tinerilor 124 
       5.5. Consideraţii finale şi propuneri 125 
Secţiunea a 6-a Mesaj ele subliminale în desenele copilăriei 127 
Secţiunea a 7-a Mesajele subliminale şi publicitatea 128 
Secţiunea a 8-a Mesajele subliminale audio şi video 136 
       8.1. Stiinţa Cimaticii studiul influenţei audio şi video asupra vieţii 136 
       8.2. Mesajele subliminale audio 140 
8.2.1. Introducere 140 
8.2.2. Mesaje subliminale ascunse în muzică 144 
       8.3. Mesajele subliminale video 146 
8.3.1. Mesajele subliminale din reclamele TV 146 
Secţiunea a 9-a Influenţa mesajelor subliminale 149 
       9.1. Introducere 149 
       9.2. Influenţa pozitivă a mesajelor subliminale 150 
       9.3. Influenţa negativă a mesajelor subliminale 151 
9.3.1. Introducere 151 
9.3.2. Efectele televiziunii asupra minţii umane 155 
9.3.3. Efecte asupra structurii şi funcţiilor cerebrale 155 
9.3.4. Efecte asupra mentalităţilor şi a comportamentelor 158 
9.3.5. Efectele erotismului TV 158 
9.3.6. Influenţa profund negativă a filmelor horror 159 
       9.4. Efectele psihologice provocate de filmele horror 160 
9.4.1. Anexietatea 160 
9.4.2. Insomnia 160 
9.4.3. Frica 160 
9.4.4. Fobia 161 
9.4.5. Trauma mentală 161 
9.4.6. Modificări comportamentale 161 
9.4.7. Obsesia pentru lucruri infricoşătoare 161 
9.4.8. Uşor de speriat (fricos ca un iepure) 161 
Secţiunea a 10-a Intoarcerea mesajelor subliminale în favoarea noastră 162

CAPITOLUL X MANIPULAREA CA MOD DE RELAŢIONARE 165 

CAPITOLUL XI MANIPULAREA PRIN CUVINTE 171 

CAPITOLUL XII MANIPULAREA PRIN PERSUASIUNE 177 
Secţiunea 1 Introducere 177 
Secţiunea a 2-a Obstacolele persuasiunii 177 
       2.1. Conflictul de convingeri 177 
       2.2. Cunoaşterea 177 
Secţiunea a 3-a Strategii ale persuasiunii 178 
       3.1. Dărâmarea convingerilor lui actuale 178 
       3.2. Subminăm baza cunoştinţelor lui 178 
       3.3. Venim cu dovezi pentru sceptici 178 
       3.4. Reciprocitatea 178 
       3.5. Conformismul 179 
       3.6. O relaţie apropiată cu cel sau cei pe care dorim să îi convingem 179 
       3.7. Raritatea 180 
       3.8. Indemnul la acţiune 180 

CAPITOLUL XIII MANIPULAREA PRIN GASLIGHTING 183 
Secţiunea 1 Introducere 183 
Secţiunea a 2-a Definiţia gaslighting 185 
Secţiunea a 3-a Istoria Gaslighting-ului 187 
Secţiunea a 4-a Şantajul emoţional în cuplu 189 
       4.1. Introducere 189 
       4.2. Cum simţim un şantaj emoţional 189 
       4.3. Efectele şantajului emoţional asupra cuplului 190 
       4.4. Ce trebuie făcut dacă simţim un ,şantaj emoţional 190 
       4.5. Ce facem dacă noi suntem cei care recurgem şantaj emoţional 190 
Secţiunea a 5-a Caracteristicile conceptului de gaslighting 191 
Secţiunea a 6-a Tehnicile de gaslighting 193 
       6.1. Etapa idealizării (etapa seducerii) 193 
       6.2. Etapa destructurării, a devalorizării victimei (Şocuri şi duşurile reci dezintegratoare) 193 
       6.3. Etapa debarasării (etapa aruncării peste bord) 195 
       6.4. Tehnici folosite 195 
6.4.1. Minte cu detaşare şi impertinenţă 195 
6.4.2. Neagă cu vehernenţă că ar fi spus sau ar fi făcut ceva, în ciuda dovezilor pe care victima le are 196 
6.4.3. Se foloseşte şi atacă ce îi este victimei mai drag sau mai apropiat 196 
6.4.4. O laudă din senin sau îi aruncă rnomeli pozitive doar pentru a o confuza şi mai tare pe victimă 196 
6.4.5. Este conştient starea de confuzie destabilizează victima 196 
6.4.6. Proiectează în permanenţă   196 
6.4.7. Întoarce oamenii împotriva victimei 197 
6.4.8. Spune victimei, sub o formă sau alta, că toţi ceilalţi sunt falşi 197 
6.4.9. Abuzatorii nu sunt congruenţi în ce spun şi ce fac 197 
6.4.10. Doboară în timp victima 197 
Secţiunea a 7-a Efectele manipulării gaslighting 198 
       7.1. Introducere 198 
       7.2. Critica retrospectivă 200 
       7.3. Proiectarea vinei asupra celuilalt şi învinovăţirea 200 
       7.4. Scuzarea 200 
       7.5. Lipsa de bucurie şi de fericire (melancolia) 200 
       7.6. Ascunderea stării fată de ceilalţi 200 
       7.7. Conştientizarea că ceva este teribil de greşit, fără a putea identifica ce anume 201 
       7.8. Dificultatea de a lua decizii simple 201 
       7.9. Senzaţia că era o persoană foarte diferită - mai încrezătoare, mai amuzantă, mai iubitoare, mai relaxată 201 
       7.10. Se simte lipsită de speranţă şi bucurie 201 
Secţiunea a 8-a Starea victimei urmare efectului gaslighting 201 
       8.1. Neîncrederea 202 
       8.2. Apărarea 203 8.3. 
       8.3. Depresia 203 

CAPITOLUL XIV MANIPULAREA PRIN PROPAGANDA 205 
Secţiunea 1 Definiţia propagandei 205 
Secţiunea a 2-a Istoricul şi evoluţia manipulării prin propagandă 206 
Secţiunea a 3-a Tehnici de manipulare prin propagandă 219 
       3.1. Introducere 219 
       3.2. Informatia prioritară 221 
       3.3. Imaginea duşmanului 221 
       3.4. Dezinformarea 221 
       3.5. Intoxicarea 222 
       3.6. Minciuna 222 
       3.7. Zvonul 222 
       3.8. Persuasiunea 223 
       3.9. Tehnica distorsiunii temporale 223 
       3.10. Tehnica sarmantutui 223 

CAPITOLUL XV MANIPULAREA PRIN RECLAME 225 
Secţiunea 1 Introducere 225 
Secţiunea a 2-a Tehnici de manipulare prin reclame 226 
       2.1. Crearea confuziei 226 
       2.2. Repetiţia 226 
       2.3. Asocierea 227 
       2.4. increderea 227 
       2.5. Sexualitatea 227
 
CAPITOLUL XVI MANIPULAREA PRIN PUBLICITATE 229 
Secţiunea 1 Conceptul de publicitate 229 
Secţiunea a 2-a Istoria publicităţii 230 
Secţiunea a 3-a Scopul publicîtăţii 232 
Secţiunea a 4-a Avantajele şi dezavantajele publicităţii 233 
       4.1. Avantaje 233 
       4.2. Dezavantaje 234
Secţiunea a 5-a Tipuri de publicitate 234 
       5.1. Introducere 234 
       5.2. Publicitatea de informare 235 
       5.3. Publicitatea de convingere 235 
       5.4. Publicitatea de reamintire 236 
Secţiunea a 6-a Elaborarea mesajului de publicitate 236 
Secţiunea a 7-a Generarea mesajului de publicitate 237 
Secţiunea a 8-a Evaluarea şi alegerea mesajului de publicitate 238 
Secţiunea a 9-a Execuţia mesajului de publicitate 239 
Secţiunea a 10-a Etica publidtară 241 
       10.1. Protecţia copiilor 241 
       10.2. Protecţia societăţii 241 
Secţiunea a 11-a Tehnici de manipulare în publicitate 242 
Secţiunea a 12-a Exemple de manipulare prin publicitate 244 
Secţiunea a 13-a Mesajele subliminale în publicitate 250 

CAPITOLUL XVII MANIPULAREA ŞI CRIZA MONDIALĂ 259 
Secţiunea 1 Introducere 259 
Secţiunea a 2-a Tranziţia de la libertate spre autoritate 259 
Secţiunea a 3-a Cooperarea prin dominare 263 
Secţiunea a 4-a Instrumente şi modalităţi de manipulare 267 
Secţiunea a 5-a Manipularea între mental şi real 276 
Secţiunea a 6-a Idei concluzii 282 

CAPITOLUL XVIII MANIPULAREA DESPRE CORONAVIRUS 283 
Secţiunea 1 Introducere 283 
       1.1. Pandemia coronavirus ca fenomen psihologic 283 
       1.2. Nouă luni de COVID-19 un munte de minciuni, conspiraţii şi manipulare 285 
       1.3. Abundenţa tratamentelor 286 
       1.4. Marile conspiraţii 286 
       1.5. Actori maligni 287 
       1.6. Impact major 287 
Secţiunea a 2-a Coronavirus între propagandă şi manipulare 287 
       2.1. Introducere 287 
       2.2. Apariţia epidemiei în China ...289 
       2.3. Propagarea în Iran 290 
       2.4. Carantina în Japonia ...291 
       2.5. Interventia OMS-ului  ....291 
       2.6. Instrumentatia în Italia .şi Franta 292 
       2.7. Impactulş1 efectele coronavirus asupra societăţii 293 
2.7.1. Introducere    293 
2.7.2. Criza sanitară 294 
2.7.3. Criza economică 294 
2.7.4. Restricţiile de circulaţie 295 
2.7.5. Distanţarea şi izolarea socială 295 
2.7.6. Fertilitatea şi relaţiile de cuplu 295 
2.7.7. Migraţia extemă şi diaspora de mobilitate 301 
       2.8. Răspunsuri la pandemie în sfera politicilor publice 307 
2.8.1. Măsuri adoptate în contextul pandemiei 307 
2.8.2. Impactul măsurilor adoptate asupra diferitelor categorii de populaţie 313
Secţiunea a 3-a Teoria manipulării - pandemic covid sau panic covid 318 
       3.1. Despre cât de periculos este noul coronavirus de fapt 318 
       3.2. Despre „lockdown" (carantină/izolare cvasi-totală) 321 
Secţiunea a 4-a Teoriile conspiraţiei apărute în Occident 324
Secţiunea a 5-a Dezinformarea despre coronavirus 330 5
.1. Introducere 330 
       5.2. Exemple de dezinformare 332 
       5.3. Tipuri de dezinformări 333 
5.3.1. Infodemia 333 
5.3.2. Conspiraţii şi virus de laborator 333 
5.3.3. Turnul de comandă al propagandei ruso-sovietice 333 
5.3.4. Dezinformarea ca element strategic 334 
5.3.5. Dezinfonnarea prin Facebook 335 
       5.4. Zvonuri şi fake-news în dezinformarea pandemică 337 
       5.5. Acţiuni ale Comisiei Europene împotriva dezinformării 341 
Secţiunea a 6-a Propaganda despre coronavirus 344 
       6.1. Introducere 344 
       6.2. Când „gripa sezonieră" a devenit pandemie 345 
       6.3. Narativele de propagandă rusă în criza Coronavirus 350 
6.3.1. Conspiraţii bio-medicale, cu precădere anti-NATO şi anti-SUA 350 
6.3.2. Crearea de haos şi panică 351 
6.3.3. Subminarea încrederii în sursele credibile de informaţie: autoritate sau presa tradiţională, mai ales dacă e occidentală 351 
6.3.4. Subminarea ideii de obiectivitate şi ,factualitate". Relativismul 352 
6.3.5. Propagarea de conspiraţii pentru a incuraja acceptarea de alte conspiraţii 353
6.3.6. Identificarea şi potenţarea de pentru dezinfirmare" în alte societăţi 353
Secţiunea a 7-a Conspiraţia Coronavirus şi 5G 354 
Secţiunea a 8-a Manipularea psihologică şi neuro-psihologică 359 
       8.1. Introducere 359 
       8.2. Despre manipularea psihologică 360 
       8.3. Despre manipularea neuro-psihologică 360 
       8.4. Antidot la manipulare 361 
Secţiunea a 9-a Interviu despre manipularea Covid 19 cu Robert Kennedy Junior 362 
Secţiunea a 10-a Manipularea COVID-19 confirmată din interiorul sistemului medical 365 
Secţiunea a 11-a Interviu despre COVID-19 cu psihologul Eduard Puiu 370
Secţiunea a 12-a Interviu despre manipularea COVID-19 cu Marius Mihoc 372
Secţiunea a 13-a Manipularea este o capcană în care se cade uşor 375 
Secţiunea a 14-a Programul Comisiei Europene împotriva manipulării 382 
       14.1. Introducere 382 
       14.2. Măsurile ce vor fi luate de Comisia Europeană 385 
14.2.1. Întărirea comunicării strategice în UE şi în afara ei 385 
14.2.2. Cooperarea cu ţările non-UE şi parteneri 385 
14.2.3. Creşterea transparenţei platformelor online despre operaţiunile de dezinformare 386 
14.2.4. Asigurarea libertăţii de exprimare şi a dezbaterii democratice 387 
14.2.5. intărirea şi creşterea nivelului de conştientizare al cetăţenilor 387 
14.2.6. Protejarea sănătăţii publice şi a drepturilor consumatorilor 387 
14.2.7. O cooperare mai bună în cadrul UE 388 
Secţiunea a 15-a Sănătatea psiho-emoţională în timpul pandemiei de coronavirus 388 

CAPITOLUL XIX CONTROLUL MINŢII 393 
Secţiunea a 1 Introducere 393 
Secţiunea a 2-a Definiţie 394 
Secţiunea a 3-a Istoria şi evoluţia controlului asupra minţii 395 
Secţiunea a 4-a Programarea minţii umane 401 
       4.1. Introducere 401 
       4.2. Diferenţa între materia vie şi materia nevie 404 
       4.3. Deosebirea între om si restul vieţuitoarelor 406 
       4.4. Programarea mentală de supravieluire 412 
4.4.1. Programul bazal Windows-ul mental 412 
4.4.2. Upgrade-area softului mental: mecanisme de învăţare 413 
4.4.3. Factori care imbunătăţese upgrade-ul mental 416 
4.4.4. intelegerea notiunii de timp 417 
4.4.5. Subprograme mentale 421 
Secţiunea a 5-a Controlul minţii şi comportamentul 424 
       5.1. Introducere 424 
       5.2. Mintea - un slujitor fidel, dar şi un stăpân tiranic 425 
       5.3. Indicatorii unei minţi nefolosite eficient 425 
       5.4. Controlul asupra propriei minţi 426 
Secţiunea a 6-a Controlul minţii cea mai puternică. armă 426 
Secţiunea a 7-a Controlul minţii prin neuro-tehnologie 431 
Secţiunea a 8-a Controlul minţii cu sunete tăcute şi supercalculatoare....440 
       8.1. Introducere 440 
       8.2. Sistemul şi aplicaţiile în controlul minţii 441 
       8.3. Spre un control mental la scara planetara 445 
Secţiunea a 9-a Controlul mental - Programarea Monarch 446 
       9.1. Introducere 446 
       9.2. Origini 447 
       9.3. Proiectul MK-ULTRA 449 
9.3.1. CIA si experimentele sale de control a minţii umane 452 
       9.4. Programarea Monarch 454 
9.4.1. Originile numelui 456 
9.4.2. Metode de programare 456 
9.4.3. Niveluri de programare 459 
       9.5. Operaţiunea Paperclip 462 
Secţiunea a 10-a Controlul în noul totalitarism 463 
       10.1. Introducere 463 
       10.2. Controlul minţii şi eticheta „teoriei conspiraţier 464 
10.2.1. Predieţii distopice ale lui Orwell şi Huxley 464 
       10.3. Controlul minţii in afara bulei de săpun 471 
       10.4. Desfiinţarea familei?  473 
       10.5. Scopurile statului mondial 474 
Secţiunea a 11-a Mintea umană ca sistem de apărare 475 
       11.1. Introducere 475 
       11.2. Controlul durerii prin puterea minţii 476 
11.2.1. Tipuri de durere 476 
       11.3. Controlul minţii pentru eliberarea anxietăţii şi a fricii 478 
       11.4. Puterea vindecătoare revelată practicând controlul minţii 479 
Secţiunea a 12-a Tehnologii folosite pentru controlul minţii 480 
       12.1. Introducere 480 
       12.2. Metodele de control a tninţii 483 
12.2.1. Utilizarea religiilor, curentelor spiritualiste şi misticismului 483 
12.2.2. Utilizarea hipnozei 483 
12.2.3. Utilizarea substanţelor halucinogene (a drogurilor) 483 
12.2.4. Iradierea mentală 483 
12.2.5. Implanturi neuronale electronice 484 

CAPITOLUL XX TEHNICI DE SPĂLARE A CREIERULUI 485 
Secţiunea 1 Introducere 485 
Secţiunea a 2-a Conceptul de spălare a creierului 485 
Secţiunea a 3-a Istoric 490 
Secţiunea a 4-a Spălarea creierului prin îndoctrinare 500 
Secţiunea a 5-a Spălarea creierului prin Facebook 507 
Secţiunea a 6-a Spălarea creierului şi reeducarea 508 
       6.1. Introducere  508 
       6.2. Nihilismul ideologia ideală desfăşurării procesului de reeducare 511 
       6.3. Teroarea stresului 513 
6.3.1. Importanţa stresului 514 
6.3.2. Bombardarea simţurilor 516 
6.3.3. Stresul informaţional 517 
6.3.4. Stresul decizional 518 
       6.4. Vizionarea tv, factor de risc pentru cronicizarea stării de stres 519 
6.4.1. Cercul vicios al dependenţei şi reeducării prin televiziune 520 
6.4.2. Reeducarea prin televizor 521 
6.4.3. Avantajele folosiri televiziunii ca instrument al reeducării 525 
Secţiunea a 7-a Spălarea creierului - Experimentul Piteşti 527 
       7.1. Introducere 527 
       7.2. Demascarea 534 
       7.3. Reeducarea 542 
Secţiunea a 8-a Spălarea creierului - Experimentele CIA 544 
Secţiunea a 9-a Spălarea creierului Dosarul „Colonia Dignidad" 548 

CAPITOLUL XXI NOUA ORDINE MONDIALĂ 551 
Secţiunea 1 Istoricul termenului 551 
Secţiunea a 2-a Teorii conspirative 552 
Secţiunea a 3-a Mijloace de implementare 555 
Secţiunea a 4-a Vaticanul şi Noua Ordine Mondială 558 
Secţiunea a 5-a in cultura populară 558 

CAPITOLUL XXII REZISTENŢA LA MANIPULARE 561 
Secţiunea 1 Introducere 561 
Secţiunea a 2-a Identificarea discontinuităţilor 565 
Secţiunea a 3-a Observarea normalităţii aparente 566 
Secţiunea a 4-a Sesizarea falsei similarităţi 569 
Secţiunea a 5-a Identificarea competenţei aparente 571 
Secţiunea a 6-a Sesizarea confuziei cognitive 572 
Secţiunea a 7-a Sesizarea confuziei emoţionale 573 
Secţiunea a 8-a Jocul de-a „alegerea" 576 
Secţiunea a 9-a Gândirea de grup 577 
Secţiunea a 10-a Structurile impersonale 580 
Secţiunea a 11-a Sfaturi practice pentru a rezista manipulărilor 581 

BIBLIOGRAFIE 587 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu