03/06/2023

TEORII ALE COMUNICARII DE MASA

Autor: Melvin L. DeFleur, Sandra Ball-Rokeach
Editura Polirom
Colectia Collegium. Media
An aparitie : 1998
Editia I
Editia originala: Theories of mass communication
Traducerea Ducu Harabagiu, Catalina Harabagiu
ISBN 973-683-134-5
Nr pagini : 368
Format 160 x 235
Anticariat
Pretul la data postarii : 25 lei la anticariat unu, 25- 50 lei pe okazii
Disponibilitate BCU


        Acest volum, adresat jurnalistilor, celor interesati de stiintele comunicarii si, de ce nu, de politica, localizeaza citeva probleme specifice in teoriile clasice psihologice si sociologice si le relationeaza de comunicarea in masa, identificind modalitatile in care indivizii si societatea ca intreg depind de informatiile furnizate de media.

        Melvin L. DeFleur, renumit expert in domeniile teoriei comunicarii si sociologiei, este profesor la S.I. Newhouse School of Communications, Syracuse University. 
        Sandra Ball-Rokeach este profesor la Annenberg School of Communications and Sociology, University of Southern California, si publica in general articole pe tema teoriei sistemului media

Cuprins: 

Introducere
Originile comunicarii de masa 

Etape in dezvoltarea comunicarii umane  17
Inceputurile - O teorie a tranzitiilor - Evaluarea naturii si influentei comunicarii de masa
Apartia presei de masa 57 
Pattern-uri recurente in evolutia mass-media - Presa de masa - Perioada difuzarii rapide - Conflictul si ziarele in schimbare - Viitorul presei de masa
Dezvoltarea cinematografiei 73
Evolutia tehnologiei - Evolutia sociala: filmele ca mijloc de comunicare de masa  -  Pattern-uri cantitative
Aparitia mijloacelor de radiodifuziune 95
Evolutia telecomunicatiei  -  De la telegraful fara fir la radiotelefon  -  Cutia muzicala radio  -  Dezvoltarea industriei televiziunii  -  Privire generala  
Mijloacele de comunicare ca sisteme sociale 131
Stabilitatea mijloacelor de comunicare in societatea americana  -  Lunga istorie a controversei  -  Elementele de baza ale analizei functionale  -  Structura si functie in sistemele mass-media  -  Mentinerea stabilitatii sistemului  -  Efectele comunicarii de masa  
Societatea de masa si teoria glontului magic 151
Paradigma evolutionista si conceptul de societate de masa  -  Aparitia teoriei societatii de masa  -  Societatea de masa si teoria glontului magic 
Teoriile influentei selective 173
Teoria diferentelor individuale  -  Teoria diferentierii sociale  -  Teoria relatiilor sociale  -  Semnificatia contemporana a teoriilor influentei selective 
Socializarea si teoriile influentei indirecte 205
Perspectivele pe termen scurt fata de cele pe termen lung  -  Mijloacele de comunicare ca agenti ai socializarii  -  Teoria modelarii  -  Teoria expectatiilor sociale
Comunicarea de masa si construirea intelesului  231
Cautarea de principii intr-o era de tranzitie  -  Vechea intrebare: in ce mod cunoastem realitatea?  -  Raspunsuri contemporane: teorii ale constructiei sociale  -  Comunicarea de masa si influenta realitatii mediate
Strategii teoretice in scopul convingerii 271
Strategia psihodinamica  -  Strategia socioculturala  -  Strategia de construire a semnificatiei  -  Mass-media in societatea contemporana  
Teoria dependentei de sistemul mass-media 295
Sursele teoriilor despre efectele mass-media - Conceptualizarea relatiilor de dependenta fata de media - Paradigme de baza si teoria dependentei de sistemul mass-media  -  Explicarea schimbarii in relatiile de dependenta fata de mass-media  -  Mass-media si societatea
Noi sisteme mass-media 325 
Influenta computerelor - Televiziunea prin cablu, obisnuita - Sisteme de comunicare interactiva

Bibliografie
Index

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu