03/06/2023

INTRODUCERE IN STIINTA COMUNICARII SI A RELATIILOR PUBLICE

Autor: Flaviu Calin Rus
Editura Institutul European
Colectia Universitaria
An aparitie : 2002
Editia I
ISBN 973-611-218-7
Nr pagini : 102
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 18 lei la Editura, 16,20 lei la elefant, 18 lei la libris
Disponibilitate BCU
pdf aici


Descrierea editurii:

        Pentru o mai buna intelegere a problematicilor dezbatute de aceasta disciplina si pentru a pastra o anumita ordine din ptmctul de vedere al constientizarii celor doua concepte la nivelul mentalului colectiv, studiul de fata va cuprinde doua parti:
1 - una referitoare la procesul comunicarii.
2 cea de a doua referitoare Ia sistem cu toate valentele procesului de comunicare continute in acesta.
        Alaturi de crearea acestei baze, a acestui punct de plecare, disciplina de fata urmareste realizarea a cinci obiective principale:
1 - Crearea unui sistem de operare care sa cuprinda definitii, concepte, norme, valori, modele si subsisteme. Ca orice disciplina introductiva, acest sistem va avea preponderent un caracter teoretic, fara de care posibilitatile de aprofundare a componentelor practice derivate dintr-un astfel de sistem sint foarte mici.
2 - Al doilea obiectiv se afla in strinsa legatura cu primul si se refera la implementarea, in interiorul sistemului teoretic de operare, a unui limbaj de profil. Limbajul de profil este imperios necesar pentru a nu exista disfunctionalitati de intelegere in interiorul sistemului.
3 - Al treilea obiectiv il reprezinta formarea Unei baze de date cu rol de informatii primare, de la care sa se poata porni in studiul si aprofundarea celor doua sisteme precum si al derivatelor acestora. Aceste informatii primare inseamna pentru disciplina noastra ceea ce inseamna alfabetul pentru scriere sau tabla inmultirii pentru matematica.
4 . in fine, al patrulea si ultimul dintre obiectivele majore ale acestei discipline se refera la crearea unui concept de "comunicare si relatii publice'" de sine statator.

        Flaviu Calin Rus este lector doctor, seful catedrei de Comunicare si Relatii Publice a Facultatii de stiinte Politice, Administrative si ale Comunicarii, Universitatea "Babes-Bolyai", Cluj-Napoca. De acelas autor:
    Relatii publice si publicitate. Metode si instrumente, Institutul European 2004
    PR politic, Institutul European 2006
    PR Trend : teorie si practica în publicitate si relatii publice (coord), Tritonic 2007
    Campanii si strategii de PR, Institutul European 2009

Cuprins:

Partea întîi. COMUNICAREA  7

Obiective generale  9
Capitolul I. Proces; interacţiune; relaţie; Definiţii ale comunicării   12
Cele patru Intelesuri majore ale comunicării   12
Definitia comunicării dată de Max Weber  13
Definitia generală a comunicării dată de M. Kunczik  14
Definitia comunicării dată de M. Kunczik prin prisma priiicipiului neintentionalitătii   15
Definitia comunicării dată de Moles  16
Capitolul II. Formele ale comunicării  17
Comunicarea verbală  17
Comunicarea non-verbală  18
Comunicarea interpersonală  21
Comunicarea intrapersonală  24
Comunicarea de grup  24
Comunicarea mediatizată  25
Comunicarea aşa-zis de masă  25
Comunicarea esopică  28
Comunicarea politică şi electorală  29
Comunicarea de întreprindere sau inter- şi intrasistemică  37
Comunicarea publică  38
Comunicarea publicitară  38
Comunicarea educativă  38
Comunicarea organizaţiilor societătii civile  38
Comunicarea paradoxală  39
Comunicarea internatională  39
Capitolul III. Modele ale comunicării   40
Modelul liniar al lui Harold D. Lasswell  40
Modelul liniar al lui Claude Elwood Shannon  41
Modelui lui Meyer-Eppler   42
Modelul circular al comunicării   44
Modelul interactiv al comunicării  45
Modelul fluxului în două etape  46

Partea a doua. RELATII PUBLICE   

Capitolul IV. Scurt istoric şi definitii ale PR   51
Definitia lui Hundhausen  52
Dermitia lui Rex Harlow    53
Definiţia lui Hundhausen. PR ca şi publicitate industrială  54
Definiţia lui Oeckl  54
Definitia asociatiei germane de PR  55
Definitia institutultui elveţian de PR  55
Definiţia societătii arnericane de PR  56
Capitolul V. Functiile sistemului PR  59
Capitolul VI. Principiile sistemului de relatii publice  62
Capitolul VII. Concepte de bază şi termeni specitici ai sistemului de relatii publice  63
Capitolul VIII. Modele ale sistemului de relaţii publice  71
Modelele sistemului de relatii publice după Grunig şi Hunt 71
Modelul cibernetic de PR   74
Modclul lui Larry W. Long şi Vincent Hazleton  77
Capitolul IX. PR — dimensiuni actionale  80
PR ca manager al comunicării  80
PR ca formator de materiale   83
Capitolul X. Domeniile cle aplicabilitate ale relatiilor publice   90
Capitolul XI. Operatorii PR   94

Bibliografie  97

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu