Autor: Flaviu Calin Rus
Editura Institutul European
Colectia Universitaria
An aparitie : 2002
Editia I
ISBN 973-611-218-7
Nr pagini : 102
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 18 lei la Editura, 16,20 lei la elefant, 18 lei la libris
Disponibilitate BCU
pdf aici
Descrierea editurii:
Pentru o mai buna intelegere a problematicilor dezbatute de aceasta disciplina si pentru a pastra o anumita ordine din ptmctul de vedere al constientizarii celor doua concepte la nivelul mentalului colectiv, studiul de fata va cuprinde doua parti:
1 - una referitoare la procesul comunicarii.
2 cea de a doua referitoare Ia sistem cu toate valentele procesului de comunicare continute in acesta.
Alaturi de crearea acestei baze, a acestui punct de plecare, disciplina de fata urmareste realizarea a cinci obiective principale:
1 - Crearea unui sistem de operare care sa cuprinda definitii, concepte, norme, valori, modele si subsisteme. Ca orice disciplina introductiva, acest sistem va avea preponderent un caracter teoretic, fara de care posibilitatile de aprofundare a componentelor practice derivate dintr-un astfel de sistem sint foarte mici.
2 - Al doilea obiectiv se afla in strinsa legatura cu primul si se refera la implementarea, in interiorul sistemului teoretic de operare, a unui limbaj de profil. Limbajul de profil este imperios necesar pentru a nu exista disfunctionalitati de intelegere in interiorul sistemului.
3 - Al treilea obiectiv il reprezinta formarea Unei baze de date cu rol de informatii primare, de la care sa se poata porni in studiul si aprofundarea celor doua sisteme precum si al derivatelor acestora. Aceste informatii primare inseamna pentru disciplina noastra ceea ce inseamna alfabetul pentru scriere sau tabla inmultirii pentru matematica.
4 . in fine, al patrulea si ultimul dintre obiectivele majore ale acestei discipline se refera la crearea unui concept de "comunicare si relatii publice'" de sine statator.
Flaviu Calin Rus este lector doctor, seful catedrei de Comunicare si Relatii Publice a Facultatii de stiinte Politice, Administrative si ale Comunicarii, Universitatea "Babes-Bolyai", Cluj-Napoca. De acelas autor:
Introducere in stiinta comunicarii si a relatiilor publice, Institutul European 2002
PR politic, Institutul European 2006
PR Trend : teorie si practica în publicitate si relatii publice (coord), Tritonic 2007
Campanii si strategii de PR, Institutul European 2009
Cuprins:
Partea întîi. COMUNICAREA 7
Obiective generale 9
Cele patru Intelesuri majore ale comunicării 12Definitia comunicării dată de Max Weber 13Definitia generală a comunicării dată de M. Kunczik 14Definitia comunicării dată de M. Kunczik prin prisma priiicipiului neintentionalitătii 15Definitia comunicării dată de Moles 16
Capitolul II. Formele ale comunicării 17
Comunicarea verbală 17Comunicarea non-verbală 18Comunicarea interpersonală 21Comunicarea intrapersonală 24Comunicarea de grup 24Comunicarea mediatizată 25Comunicarea aşa-zis de masă 25Comunicarea esopică 28Comunicarea politică şi electorală 29Comunicarea de întreprindere sau inter- şi intrasistemică 37Comunicarea publică 38Comunicarea publicitară 38Comunicarea educativă 38Comunicarea organizaţiilor societătii civile 38Comunicarea paradoxală 39Comunicarea internatională 39
Capitolul III. Modele ale comunicării 40
Modelul liniar al lui Harold D. Lasswell 40Modelul liniar al lui Claude Elwood Shannon 41Modelui lui Meyer-Eppler 42Modelul circular al comunicării 44Modelul interactiv al comunicării 45Modelul fluxului în două etape 46
Partea a doua. RELATII PUBLICE
Capitolul IV. Scurt istoric şi definitii ale PR 51
Definitia lui Hundhausen 52Dermitia lui Rex Harlow 53Definiţia lui Hundhausen. PR ca şi publicitate industrială 54Definiţia lui Oeckl 54Definitia asociatiei germane de PR 55Definitia institutultui elveţian de PR 55Definiţia societătii arnericane de PR 56
Capitolul V. Functiile sistemului PR 59
Capitolul VI. Principiile sistemului de relatii publice 62
Capitolul VII. Concepte de bază şi termeni specitici ai sistemului de relatii publice 63
Capitolul VIII. Modele ale sistemului de relaţii publice 71
Modelele sistemului de relatii publice după Grunig şi Hunt 71Modelul cibernetic de PR 74Modclul lui Larry W. Long şi Vincent Hazleton 77
Capitolul IX. PR — dimensiuni actionale 80
PR ca manager al comunicării 80PR ca formator de materiale 83
Capitolul X. Domeniile cle aplicabilitate ale relatiilor publice 90
Capitolul XI. Operatorii PR 94
Bibliografie 97
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu