03/06/2023

RELATII PUBLICE SI PUBLICITATE. Metode si instrumente

Autor: Flaviu Calin Rus
Editura Institutul European
Colectia Universitaria
An aparitie : 2004
Editia I
ISBN 973-611-273-X
Nr pagini : 234
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii :36 lei la Editura, 28,80 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
pdf pe scribd


Descrierea editurii:

        Planificarea reprezinta una dintre cele mai importante activitati din cadrul muncii de PR (relatii publice) care, de cele mai multe ori, nu este realizata foarte riguros, prezentind minusuri in ceea ce priveste sis-tematizarea. Hiperexactitatea nu este o caracteristica specifica omului ci, mai degraba, a computerului. In cazul planificarii, minutiozitatea este imperios necesara, pentru ca efectele produse de o anumita strategie sa aiba relevanta maxima. Din datele statistice rezulta ca aproximativ 40 % din intreprinderile europene si 20 % din cele din S.U.A. mai folosesc inca, la nivelul acestei actiuni, doar elemente ale simtului comun, fara o sistematizare si o rigurozitate ceruta, de fapt, de piata anilor 2000.
        Trebuie sa ne preocupe comunicarea intrasistemica si, mai ales, cele doua mari laturi ale procesului de comunicare: cea orizontala si cea verticala. Trebuie evaluat, de asemenea, gradul de transparenta al comunicarii intrasistemice, precum si modul de promovare a informatiilor prin toate punctele sistemului. In cazul in care exista blocaje de flux informational, neintelegeri, dezacorduri, altfel spus, o anumita sursa de tensiune care poate determina un anumit gen de problema, aceasta trebuie foarte bine localizata, pe cit posibil izolata, pentru a nu determina un sir intreg de alte probleme si, bineinteles, rezolvata. De asemenea, acest cimp al comunicarii intrasistemice mai cuprinde si analiza dorintelor elementelor componente ale sistemului, precum si ca-pacitatea si posibilitatea acestor elemente de a-si exprima gindurile si expectantele, bineinteles, in diferitele materiale sau modalitati puse la dispozitia acestora de catre consilierul de PR
        Consilierul de relatii publice trebuie sa-si indrepte atentiacatre problematica ce tine de comunicarea interinstitutionala. In acest caz, va trebui sa facem distinctie intre doua parti ale aceluiasi tot unitar, si anume: a) o prima parte se refera la modalitatea si la capaci-tatea propriului sistem de a implementa informatii in mediul exterior si de a recepta informatii de la acesta; b) a doua parte se refera la diferite modalitati de perceptie ale tuturor subsistemelor mediului exterior, pre-cum si la toate modalitatile de a comunica ale acestor subsisteme. In ceea ce priveste prima parte, se observa ca analiza se focalizea-za pe capacitatile propriului sistem, acesta dezvoltind, in timp, o maniera proprie de abordare a diferitelor problematici, ce cuprinde atit promo-varea propriilor interese, cit si analiza informatiilor referitoare la intere-sele altor sisteme

        Flaviu Calin Rus este lector doctor, seful catedrei de Comunicare si Relatii Publice a Facultatii de stiinte Politice, Administrative si ale Comunicarii, Universitatea "Babes-Bolyai", Cluj-Napoca. De acelas autor:
    Relatii publice si publicitate. Metode si instrumente, Institutul European 2004
    PR politic, Institutul European 2006
    PR Trend : teorie si practica în publicitate si relatii publice (coord), Tritonic 2007
    Campanii si strategii de PR, Institutul European 2009

Cuprins:

I Actiunea planificată
II Comunicarea intrasistemică   30 
Instrumente ale comunicării intrainstituţionale   31 
Intalniri si discuţii   42 
lII Comunicarea cu sistemele invecinate  50 
Ziua portilor deschise   56 
Ziarul sistemelor vecine  59 
Comunicarea cu sistemele dependente  61 
IV Comunicama cu mediile de informare în masă  70 
Structurarea materialelor informative destinate mass-media 75 
Norme standard de realizare a materialelor pentru presă  86 
Conferinţa de presă  117 
Planificarea conferintei de presă   129 
Amănunte importante pentru realizarea unei conferinţe de presă  134 
Desfăşurarea conferinţei de presă  154 
PR şi mass-media  160 
V PR cu resurse limitate  180 
VI Alte modalităţi de a crea imagine unui sistem  185 
Crearea de imagine cu ajutorul tuturor simţurilor 206 
VII Corporate identity   226 

Bibliografie   230 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu