Autor: Flaviu Calin Rus
Editura Institutul European
Colectia Universitaria
An aparitie : 2004
Editia I
ISBN 973-611-273-X
Nr pagini : 234
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii :36 lei la Editura, 28,80 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
pdf pe scribd
Descrierea editurii:
Planificarea reprezinta una dintre cele mai importante activitati din cadrul muncii de PR (relatii publice) care, de cele mai multe ori, nu este realizata foarte riguros, prezentind minusuri in ceea ce priveste sis-tematizarea. Hiperexactitatea nu este o caracteristica specifica omului ci, mai degraba, a computerului. In cazul planificarii, minutiozitatea este imperios necesara, pentru ca efectele produse de o anumita strategie sa aiba relevanta maxima. Din datele statistice rezulta ca aproximativ 40 % din intreprinderile europene si 20 % din cele din S.U.A. mai folosesc inca, la nivelul acestei actiuni, doar elemente ale simtului comun, fara o sistematizare si o rigurozitate ceruta, de fapt, de piata anilor 2000.
Trebuie sa ne preocupe comunicarea intrasistemica si, mai ales, cele doua mari laturi ale procesului de comunicare: cea orizontala si cea verticala. Trebuie evaluat, de asemenea, gradul de transparenta al comunicarii intrasistemice, precum si modul de promovare a informatiilor prin toate punctele sistemului. In cazul in care exista blocaje de flux informational, neintelegeri, dezacorduri, altfel spus, o anumita sursa de tensiune care poate determina un anumit gen de problema, aceasta trebuie foarte bine localizata, pe cit posibil izolata, pentru a nu determina un sir intreg de alte probleme si, bineinteles, rezolvata. De asemenea, acest cimp al comunicarii intrasistemice mai cuprinde si analiza dorintelor elementelor componente ale sistemului, precum si ca-pacitatea si posibilitatea acestor elemente de a-si exprima gindurile si expectantele, bineinteles, in diferitele materiale sau modalitati puse la dispozitia acestora de catre consilierul de PR
Consilierul de relatii publice trebuie sa-si indrepte atentiacatre problematica ce tine de comunicarea interinstitutionala. In acest caz, va trebui sa facem distinctie intre doua parti ale aceluiasi tot unitar, si anume: a) o prima parte se refera la modalitatea si la capaci-tatea propriului sistem de a implementa informatii in mediul exterior si de a recepta informatii de la acesta; b) a doua parte se refera la diferite modalitati de perceptie ale tuturor subsistemelor mediului exterior, pre-cum si la toate modalitatile de a comunica ale acestor subsisteme. In ceea ce priveste prima parte, se observa ca analiza se focalizea-za pe capacitatile propriului sistem, acesta dezvoltind, in timp, o maniera proprie de abordare a diferitelor problematici, ce cuprinde atit promo-varea propriilor interese, cit si analiza informatiilor referitoare la intere-sele altor sisteme
Flaviu Calin Rus este lector doctor, seful catedrei de Comunicare si Relatii Publice a Facultatii de stiinte Politice, Administrative si ale Comunicarii, Universitatea "Babes-Bolyai", Cluj-Napoca. De acelas autor:
Introducere in stiinta comunicarii si a relatiilor publice, Institutul European 2002
PR politic, Institutul European 2006
PR Trend : teorie si practica în publicitate si relatii publice (coord), Tritonic 2007
Campanii si strategii de PR, Institutul European 2009
Cuprins:
I Actiunea planificată 7
II Comunicarea intrasistemică 30
Instrumente ale comunicării intrainstituţionale 31Intalniri si discuţii 42
lII Comunicarea cu sistemele invecinate 50
Ziua portilor deschise 56Ziarul sistemelor vecine 59Comunicarea cu sistemele dependente 61
IV Comunicama cu mediile de informare în masă 70
Structurarea materialelor informative destinate mass-media 75Norme standard de realizare a materialelor pentru presă 86Conferinţa de presă 117Planificarea conferintei de presă 129Amănunte importante pentru realizarea unei conferinţe de presă 134Desfăşurarea conferinţei de presă 154PR şi mass-media 160
V PR cu resurse limitate 180
VI Alte modalităţi de a crea imagine unui sistem 185
Crearea de imagine cu ajutorul tuturor simţurilor 206
VII Corporate identity 226
Bibliografie 230
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu