07/12/2023

SOCIETATEA CONTEMPORANA, INTRE COMUNICARE ARTEFACTUALA SI STIL


Coord: Valentina Marinescu, Dan Podaru
Editura Tritonic
Colectia Sociologie
An aparitie : 2017
Editia I
ISBN 978-606-749-243-9
Nr pagini : 286
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 39 lei la libris
Disponibilitate BCU


        Societatea contemporană este dominată în prezent de logica consumeristă adusă în prim plan în principal prin intermediul modei și al publicității. În Occident, cultura și modul de viață în ansamblul lor sunt astăzi integrate, în mod inevitabil, într-o cursă a consumului și a reînnoirii permanente, cursă generată de existența modei și a modelor. Indiferent de poziționarea geografică, de vârsta sau de genul indivizilor, moda a reușit să devină vedeta societății contemporaneDan Podaru

        Cea mai interesantă metaforă asociată comunicării interpersonale este, astfel, cea a unei „oglinzi”. O oglindă oferă o imagine în care ne putem vedea și putem aprecia ceea ce văd ceilalți. În „The Mirror Stage”, Lacan (1977) discută formarea „Eu”-lui și afirmă că stadiul de dezvoltare de tip „oglindă” este cel în care copiii foarte mici au pentru prima dată o noțiune de sine ca indivizi unici. El afirmă că acești copii foarte mici trec ulterior printr-o etapă în care imaginea exterioară a corpului lor, reflectată în oglindă, le produce reprezentarea mentală a unui „Eu” Valentina Marinescu

        Dan Podaru (n. 1972) este Lector univ. dr.in cadrul departamentulului de Antropologie culturală şi comunicare din cadrul Facultatii de Jurnalism si Stiintele comunicarii din cadrul Universitatii Bucuresti. Sursa
        De acelas autor
Semiotica modei. Mutatii de gen in moda contemporana, Ed. Universitatii din Bucuresti 2013
Societatea contemporana, intre comunicare artefactuala si stil (coord), Tritonic 2017
Moda, comunicare si tehnologie (coautor), Tritonic 2020
Moda, publicitate, consum (coautor), Tritonic 2022

Cuprins:

Valentina Marinescu
Imagini ale exotismului: re-construcții ale Marocului în România 7
Impactul Hallyu în țările Europei Centrale și de Est - o analiză exploratorie 45
Dan Podaru
Lux vs. modă 65
Moda între evoluție și mutație 77
Modă, dress code, uniformă 87
Simona Rodat
«Doing transgender» între aspectele identitate și cele sociale: sentimente, corp, artefacto și practici sociale 99
Alina Isac Alak
Hijăb-ul ca simbol de condensare: raporturile multiple de simbolizare și instrumentalizarea trupurilor femeilor 157
Ramona Marinache
Fragmente din istoria socio-culturală a gecii de piele 189
Incursiune în socialul somnului: istorie și pijamale 211
Florina Gomoescu
Diferențe de gen în publicațiile militare autohtone 233

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu