07/12/2023

MODA, GEN SI IDENTITATE


Autor: Valentina Marinescu, Dan Podaru
Editura Tritonic
Colectia Sociologie
An aparitie : 2015
Editia I
ISBN 978-606-749-064-0
Nr pagini : 288
Format 130 x 200
Pretul la data postarii :   37 lei la libris
Disponibilitate BCU


        Dupa volumul Semiotica modei. Mutatii de gen in moda contemporana, Dan Podaru revine cu o analiza documentata despre implicatiile pe care uniformizarea vestimentatiei le poate genera la nivel social. Aduce argumente pentru ceea ce numeste "fenomenul de paralizie creativa" in care se afla moda in acest moment si face o trecere in revista a posibilelor efecte pe care le poate aduce "clasicizarea articolelor vestimentare". Volumul reprezinta un demers extrem de bine argumentat si documentat, care analizeaza felul in care moda influenteaza si este influentata la randul ei de modul in care societatea isi reaseaza permanent valorileAlexandru PAIUS - Senior Partner IMAGE PR

        Dan Podaru (n. 1972) este Lector univ. dr.in cadrul departamentulului de Antropologie culturală şi comunicare din cadrul Facultatii de Jurnalism si Stiintele comunicarii din cadrul Universitatii Bucuresti. Sursa
        De acelas autor
Semiotica modei. Mutatii de gen in moda contemporana, Ed. Universitatii din Bucuresti 2013
Societatea contemporana, intre comunicare artefactuala si stil (coord), Tritonic 2017
Moda, comunicare si tehnologie (coautor), Tritonic 2020
Moda, publicitate, consum (coautor), Tritonic 2022

Cuprins:

Cuvant incepator de Marian Petcu  7

1. VESTIMENTATIE UTILITARA — NECESITATE SI IDENTITATE  9
de Valentina Marinescu
1.1. Hainele pacientilor  10
1.2. Haina alba a medicilor  16
Bibliografie  22

2. PRINCIPALELE PERSPECTIVE TEORETICE SOCIO-SEMIOTICE ASUPRA FENOMENULUI MODEI  31
de Dan Podaru
2.1. Roland Barthes si moda ca limbaj  33
2.2. Gabriel Tarde si legile imitatiei  41
2.3. Georg Simmel. Moda, imitare si recunoastere sociala  44
2.4. Ihorstein Veblen si teoria consumului ostentativ  51
2.5. Herbert Blumer. De la diferentierile de clasa la selectia colectiva  58
2.6. René Konig. Difuzarea modei, puterea economica si dimensiunea de gen  69
2.7. Tamar Ruth Horowitz. Moda elitei si moda de masa  78
2.8. Fred Davis. Modé, identitate si mass-media  87
2.9. Ted Polhemus. Anti-moda si moda strazii 101

3. CERCETAREA CANTITATIVA ASUPRA FENOMENULUI MUTATIILOR DE GEN IN MODA VESTIMENTARA FEMININA 107
de Dan Podaru
3.1. Obiectivele si metodologia cercetarii  107
3.2. Analiza rezultatelor anchetei referitoare la domeniul modei  121
3.3.Concluziile cercetarii cantitative  163

POSTFATA - MODA IN SCHIMBARE  271
de Dan Podaru
Dinamica actuala a modei  271
Lista articolelor uniformizatoare  273
Mutatii si transformari  275
Posibile efecte ale ,clasicizarii” articolelor vestimentare  278
Concluzii  282

BIBLIOGRAFIE  285


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu