Autor: Michael Gurian, Kathy Stevens
Editura Teora
An aparitie : 2008
Editia I
Editia originala: The Minds of Boys: Saving Our Sons From Falling Behind in School and Life
Traducerea Oana Florentina Manatu
ISBN 978-1-59496-501-2
Nr pagini : 360
Format 165 x 235
Anticariat
Pretul la data postarii : 37,57 lei la Editura, 30,06 lei la librarie.net, 48,85 lei la cora
Descrierea editurii:
Cum sa facem fata crizei educationale prin care trec baietii? Ei primesc majoritatea notelor de 4 si de 5 si sunt in centrul a 90 % dintre problemele de disciplina din clasa.
In aceasta carte fascinanta si practica totodata, Michael Gurian si Kathy Stevens le arata parintilor si profesorilor cum sa-i ajute pe baieti sa depaseasca obstacolele si esecurile de la scoala. Este un ghid foarte clar, cu indrumari de urmat pas cu pas, care ii ajuta pe baieti sa se realizeze, sa-si foloseasca inteligenta, sa se bazeze pe darurile lor naturale unice, depasindu-si limitele si, in cele din urma, reusind in viata.
Rezultat al unui program studiat stiintific si verificat in practica, aceasta carte vine in sprijinul baietilor in sensul dobandirii cunostintelor fundamentale: citirea, scrierea, matematica si stiintele naturii.
Michael Gurian este un pionier al cercetării diferenţelor de gen şi impactului lor asupra familiilor, şcolilor, corporaţiilor şi politicilor publice. Cofondator al Institutului Gurian, el predă, ţine conferinţe şi conduce ateliere formative în lumea întreagă.
De acelaşi autor:
Intelege-l si ajuta-l pe baietelul tau. Cum sa-i ferim pe baietii nostri de insucces la scoala si in viata (coautor), Teora 2008
Prezenţa invizibilă. Bărbatul şi femeile din viaţa lui, Trei 2012
Lectii pentru o relatie trainica. Cum sa iti consolidezi casnicia fara sa renunti la tine insuti, ASCR 2017
Miracolul baietilor. Ce pot face parintii si educatorii pentru a transforma baietii in barbati de exceptie, trei 2017
Ani minunati. O noua perspectiva asupra vietii dupa cincizeci de ani, ASCR 2019
Miracolul fetelor. Cum sa intelegem natura tainica a fetelor noastre, ASCR 2020
Cuprins:
MULTUMIRI XI
INTRODUCERE 1
PARTEA INTAl. SA PROTEJAM MINTEA BAIETILOR 17
1. CRIZA ACTUALA 19
Chiar exista o criză? 20
Inţelegerea şi remedierea crizei 28
Pasul urmator 38
2. CUM INVAŢA BĂIEŢII 40
O noua ştiinţa 42
Energia baieţilor 43
Neconcordanţa dintre baieţi şi educaţia convenţionala 51
Faţă în faţa cu un mit educaţional 54
Renunţarea la mitul maleabilitaţii şi promovarea modului real in care invaţă băieţii 57
Un model care vine în sprijinul băieţilor in vederea protejării minţii acestora 60
Sa trecem lafapte 62
PARTEA A DOUA. SA LE OFERIM BAIETILOR UN MEDIU DE INVATARE PROPICE LOR 63
3. SĂ CONTRIBUIM LA EDUCATIA PRESCOLARA A BAIETILOR 65
Protejarea potenţialului de invăţare al unei minţi tinere 67
Crearea legăturilor afective şi a ataşamentului 68
Probleme deosebite cu care se confruntă băieţii în privinţa relaţiilor de ataşament 73
Zece strategii de promovare a ataşamentului 74
Importanţa emoţiilor in educaţia timpurie a băiatului 76
Filosofia esenţială a actului opţional 78
Promovarea dezvoltării verbale a unui băiat de vârstă mică 80
Realizarea echilibrului dintre dezvoltarea micro- şi macromotorie 83
Calmarea factorilor invizibili de stres din viaţa unui băiat 84
4. MEDII PRESCOLARE SI DE EDUCATIE TIMPURIE EFICIENTE PENTRU BĂIETI 86
Asigurarea unui mediu de studiu propice băieţilor 88
Băieţii şi problemele senzoriale 93
Pauzele creierului 96
Muzica şi creierul 97
Lecţia in aer liber 99
Aveti nevoie de cuvinte pentru a vă folosi creierul? 100
5. ELIMINAREA PRINCIPALIOR FACTORI DE STRES DIN VIAŢA BĂIEŢILOR 102
Promovarea sănătăţii cerebrale 104
Leziunile cerebrale 104
Timpul petrecut în faţa ecranului - televizor, video, jocuri video, computer 107
Ce bea si ce mănâncă un băiat 114
Frumuseţea sănătăţii cerebrale 119
PARTEA A TREIA PREDAREA PROGRAMEI SCOLARE IN MANIERE ATRACTIVE PENTRU BAIETI 121
6. SA-I AJUTĂM PE BAIETI SĂ INVEŢE LA CITIRE, SCRlERE ŞI DEZVOLTAREA VORBIRII 123
Ce pot face părinţii? 125
Ce pot face profesorii 141
Oare eroii citesc scriu? 152
7. SA-I AJUTAM PE BAIETI SA INVEŢE LA MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE 154
Relevanţăl 156
Ce pot face părinţii pentru a-i ajuta pe băieţi să inveţe la matematică 156
Ce pot face profesorii pentru a ajuta băieţii să inveţe la matematică 165
Ce pot face părinţii pentru a-i ajuta pe băieţi să inveţe la ştiinţe 172
Ce pot face profesorii pentru a-i ajuta pe băieţi să inveţe la ştiinţe 179
Importanţa artelor şi a sportului in procesul de invăţărnănt 185
8. CUM SA FOLOSIM EFICIENT CLASELE UNISEX 187
Căutarea esenţială a egalităţii 189
Succesul claselor unisex 192
Căt este de irnportant ca profesorii şi părinţii să imbrăţişeze ideea 198
Educaţia sexuală la clasele unisex 202
Cum să aduceti inovatiile legate de invătământul unisex în şcoala dumneavoastră 204
PARTEA A PATRA CUM SĂ-I AJUTĂM PE BĂIETII CARE AU NEVOIE DE AJUTOR SUPLIMENTAR 207
9. O NOUĂ PERSSPECTIVĂ ASUPRA DIFICULTĂTILOR DE INVĂŢARE, AFECŢIUNILOR ADD/ADHD SI PROBLEMELOR COMPORTAMENTALE 209
Fragilitatea innăscută a creierului masculin 213
O schimbare de abordare 218
Stabilirea diagnosticului corect 221
Tratamentul 228
Cum să devenim optimişti 234
10. CUM SĂ LUPTĂM ÎMPOTRIVA SLABEI MOTIVATII ŞI A SLABEI PERFORMANTE ÎN PROCESUL DE INVĂTARE LA BĂIEŢI 236
Băieţii slab motivaţi, care nu obţin rezultate pe măsura potenţialului lor 237
Unele cauze ale slabei motivaţii - şi unele remedii 238
Când baietii inzestraţi sunt slab motivaţi 250
Cum să-i motivăm pe fiii noştri 253
11. CE POT FACE PĂRINTII ŞI PROFESORII PENTRU A MOTIVA BĂIETII LA INVĂTĂTURĂ 255
Ce pot face părinţii 256
Ce pot face profesorii 266
Sprijinirea băieţilor dotaţi, dar care obţin rezultate nesatisfăcătoare 269
Rolul-cheie pe care il pot juca bărbaţii în motivarea băieţilor 273
Nici un băiat nu trebuie să rămână in urmă 277
12. CUM SĂ-I AJUTĂM PE BĂIETII SENSIBILI DIN ŞCOULE NOASTRE 278
Creierele-punte 280
Combaterea stereotipurilor legate de apartenenţa sexuală 281
Viaţa afectivă a băieţilor sensibili 283
Ce pot face părinţii in sprijinul băieţilor sensibili 288
Ce pot face profesorii in sprijinul băietilor sensibili 295
Să alegem calea succesului 299
EPILOG 301
NOTE 303
BIBLIOGRAFIE 323
ANEXĂ: ZECE SFATURI PENTRU ABORDAREA ACTIUNILOR DE INTIMIDARE ÎNTREPRINSE DE UNII DINTRE BĂlETI 327
INSTITUTUL GURIAN 331
DESPRE AUTORI 333
INDEX 335
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu