Autor: Madalina Voicu
Editura SPER
Colectia Doctoralia
An aparitie : 2017
Editia I
ISBN 978-606-8429-58-8
Nr pagini : 564
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 80 lei la Editura, 80 lei la carturesti, 80 lei la libris
Seria "Terapia Unificarii"
1. Terapia Unificarii - abordare holistica a dezvoltarii si a transformarii umane - Iolanda Mitrofan
2. Analiza transgenerationala in Terapia Unificarii - Iolanda Mitrofan, Denisa Stoica
3. Artgenograma - diagnoza si terapia unificatoare transgenerationala - Iolanda Mitrofan, Ligiana Petre
4. Metafora, fractali si Imagogenograma in Terapia Unificarii - Madalina Voicu
Seria completa : 215 lei la Editura
Terapia unificarii (T.U.) sau psihoterapia experientiala a unificarii (P.E.U.) este o metoda holistica, centrata pe analiza de simbol, dezvoltare personala si autoschimbare prin intermediul exercitiului provocator, improvizatiei si meditatiei creatoare cu suport artterapeutic si expresiv.
Este o terapie individuala si colectiva (de grup, de familie si organizationala), atat pentru adulti, cat si pentru copii si adolescenti. Plaseaza in centrul preocuparilor dezvoltarea si transformarea umana. Sursa
Volumul IV al seriei „Terapia Unificării”, cartea oferă cititorilor posibilitatea de a o parcurge ca mai multe manuale într-un singur volum generos (580 de pg.), cuprinzând informații despre analiza transgenerațională și instrumentul sugestiv denumit Imagogenogramă, despre o abordare fractalică a procesului psihoterapeutic, cu conexiuni arhetipale și interdisciplinare în spațiu și timp, și, nu în ultimul rând, despre cercetarea calitativă, cu subtilitățile sale.
În paginile lucrării veți regăsi, de asemenea, pe lângă fundamentarea teoretică și descifrarea ei în context psihologic și psihoterapeutic, numeroase studii de caz și modele de intervenție practică, cu elocvente ilustrări grafice color și idei de exerciții provocatoare, utile pentru facilitarea și derularea travaliului experiențial-unificator.
Cuprins:
Cuvant inainte vii
Partea I Repere teoretice, conceptuale și metodologice interdisciplinare – către o cunoaștere holistică unificată
Capitolul 1 Fractalii – teorie matematică, aplicații, hermeneutică și corespondențe în abordarea psihologică și terapeutică unificatoare 5
1.1. Introducere 5
1.2. Notiuni şi definitii conexe 8
Algoritm 8
Proprietati 9Clasificari 9
Recursivitate 10
Definitii formale ale recursiei 10
Evaluatea si terapia unificatoare ca proces stochastic 11Mişcare browniană 11
1.3. Disciplinele si teoriile morfologice 12
Teoria catastrofelor 13Teoria fractalilor - consonante si analogii in teoria şi terapia unificarii 14Dificultatile modelarii psihicului uman si modelul ,,ghemului perpetuu" in functionarea sa (bazele teoretice ale terapiei unificarii) 17Teoria structurilor disipative şi T.U. 21Teoria haosului si T.U. 22
Efectul fluturelui 24
1.4. Holism si unicitate - intre analogie şi continuitate. Conexiuni şf reflexii in abordarea unificatoare a persoanei 25
Cresterea agregatelor 25O abordare fenomenologica a naturii 27Principiul holistic: cazul teoriei structurilor disipative 28Timpul 28Conceperea analogiei 31Continuitatea fundamentală 34
1.5. Fractalii - oglinda arhitecturii universale 36
Astronomie . 37Geografie 39Biologie 39Medicina 42Psihologie 44Fractalii in artă şi 44
1.6. Domenii si moduri de aplicare ale fractalilor - "homo fractalus" si valente simbolice in diagnoza si psihoterapie 63
Capitolul 2. Corporal și „acorporal” în psihoterapie. Dualitate și polaritate – simbolistică și interpretare. Fizică cuantică, muzicalitate, creier și terapii corporale 86
2.1. Fizica cuantica, "culori", simetrie si armonie 86
2.2. Emotiile in procesul terapeutic 94
2.3. "Creierul" visceral si emotiile 99
2.4. Analiza reichiana - emotiile si "memoria" corporala 101
Capitolul 3 Consonanțe infoenergetice și decriptare simbolică. Formă și culoare, hermeneutica chakrelor și elementele fundamentale în dinamica funcțională și evolutivă a ființei umane 111
3.1. Introducere 111
Starea de seninatate 112
3.2. Culoarea - definitii si istoric 113
Frecventa culorilor 113Simbolistica 114Psihologie 115
3.3. Forma si culoare 116
3.4. Fiinta umana si traditia orientala 118
3.5. Chakrele si elementele fundaamentale (Aer, Apa, Foc, Pamant) - corespondente 122
Cele sapte chakre si simbolistica lor 126
3.6. Alegeri existentiale si similitudini "destinologice" - simbolistica metodelor proiective si inductive Szondi si Photolangage in diagnoza si terapie 136
Szondi si inconstientul proiectat 136Photolangage - o metoda bazata pe inductie (despre cum fotografia da nastere cuvintelor) 138
Capitolul 4. Analiza transgenerațională. Genogramă și epigenetică 144
4.1. O perspectiva familiala sistemica 145
Simbolurile geneogramei 147Continutul geneogramei 147Scopul geneogramei 149Realizarea geneogramelor 152
4.2. Transmiterea transgenerationala - de unde venim 152
4.3. Cine suntem? 154
4.4. Influenta transgenerationalului asupra tipului de atasament 155
4.5. "Memoria" transgenerationala 161
4.6. Epigenetica - baza fiziologica a transmiterii transgenerationale 162
4.7. Terapia iertarii - o posibila cale de a integra trecutul 168
4.8. Cateva instrumente de lucru terapeutic 170
Capitolul 5 Diagrama personală a manifestărilor identitare. Ego-Sine. Repere de lectură simbolică în T.U. 179
Capitolul 6 Matrici simbolice autorestructurative și clusteri matriciali simbolici evolutivi – inovații conceptuale 204
6.1. Introducere. Definitie preliminara si premise hermeneutice din perspectiva T.U. 204
6.2. Matrici simbolice autorestructurative si clusteri matriciali simbolici evoutivi. Travaliu terapeutic 206
Capitolul 7 Modelul multi-dimensional al resurselor de adaptare 213
7.1. "BASIC Ph" si setul COPE 213
7.2. Povestea in 6 pasi. Crearea povestii personale ca metoda de evaluare si interventie 218
Capitolul 8. Argumente metodologice: o pledoarie pentru cercetarea calitativă.
Aspecte teoretice și aplicative 220
8.1. Modele, concepte, teorii, ipoteze, metode 225
8.2. Metodele calitative si alegerea lor 226
8.3. Imaginile in cercetarea calitativă 230
8.4. Validitatea in cercetarea calitativă 231
8.5. Fidelitatea in cercetarea calitativă 232
8.6. Strategii in cercetarea calitativă 233
Triangularea 233Esantionarea 234Inductia analitica 235
8.7. Pertinenta in cercetarea calitativă 237
8.8. Generalizarea in cercetarea calitativă 238
8.9. Principii etice in cercetarea calitativă 239
Capitolul 9 Metoda studiului de caz 240
Partea a II-aContribuții gnoseologice și inovații metodologice și aplicative în Terapia Unificării Transgeneraționale - către o metodologie sinergică și integrativă a diagnozei și optimizării umane
Capitolul 10 Metodologia și design-ul cercetării – ce, cine, cum și de ce 253
10.1. Obiective 253
10.2. Ipoteze 254
10.3. Variabile 254
10.4. Subiecti 255
10.5. Derularea cercetarii, metode, instrumente si tehnici utilizate pentru evaluare si interventie terapeutica 256
Grila de configuratie diagnostica 257Tehnici si exercitii pentru lotul experimental L1 261Tehnici si exercitii pentru lotul experimental L2 262
a) Abordarea terapeutica a polaritatilor prin intermediul imaginilor cu fractali 262b) Accesarea elementelor fundamentale si simbolistica culorilor in travaliul terapeutic cu suport provocativ - proiectiv al cristalelor 264c) Tehnica "M-Origami": forma si transfigurare simbolica 264
Tehnici si exercitii pentru lotul experimental L3 266
a) Cuvant si imagine - sinergie diagnostica si terapeutica in travaliul experiential 266b) Povestea povestilor ...Travaliu experiential original bazat pe modelul teoretic BASIC Ph si 6PSM 268c) „Cu Mască și fără Mască” TU (T.U.) față în față cu Tine 272d) Imagogenograma – inovație metodologică și aplicativă 273
10.6. Analiza si prelucrarea datelor - metodologie cantitativa si calitativa 276
Capitolul 11. Rezultatele cercetării 278
11.1. Analiza calitativă a rezultatelor – exemplificări și studii de caz 278
11.1.1. Tehnica „M-Origami”: formă și transfigurare simbolică, valențe diagnostice și terapeutice 278
A (mă) naste sau a nu (mă) naste, aceasta este intrebarea 278Defantasmări şi decontaminări afective şi cognitive 281Nevoia de suport, confirmarea de sine şi identitatea confuză 284Constructia "Spirala Cunoaşterii şi a Dezvoltării (potentialităţi)" 286Construclia ,,Acasă" sau "Realitati paralee" 288"Pierderi" şi autorestructurare 291Precizări şi concluzii privind valentele diagnostice şi terapeutice ale tehnicii „M-Origami" in procesul dezvoltării personale de grup 296
11.1.2. Valențele diagnostice și terapeutice ale exercițiilor cu seturi de planșe cu imagini și cuvinte 298
11.1.3. Povestea poveștilor... „BASIC Ph” și setul COPE. 6PSM. – adaptare în terapia unificatoare în grup 314
Harap - Alb sau Printesa din varful patului 314Feminin versus feminin 318Simt, deci exist! 320
11.1.4. „Cu Mască și fără Mască”
TU (T.U.) față în față cu Tine 323
11.1.5. Imagogenograma – inovație metodologică și aplicativă 336
Blestem familial si religiziozitate 336"Ei nu sunt importanti" 338"Mai..." 341Aventuri(eri) in spatiul familial transgenerational 352Dedal si Icar - "am vrut sa zbor din cuibul asta" 360Polii "sensibilitate" - "putere (aparenta)" 364"Nu sunt chiat o cauza pierduta!" 370
11.1.6. Imagogenograma și fractalii. Confluențe în paradigma T.U. 380
Metode 380Rezultate 386Discutii 387Concluzii 393
11.2. Analiza cantitativa a rezultatelor: prelucrare si interpretare statistica in baza grilei de configuratie diagnostica 395
11.2.1. Scoruri totale 39511.2.2. Indicatorul i01 39711.2.3. Indicatorul i02 39811.2.4. Indicatorul i03 39811.2.5. Indicatorul i04 39911.2.6. Indicatorul i05 40011.2.7. Indicatorul i06 40111.2.8. Indicatorul i07 40111.2.9. Indicatorul i08 40211.2.10. Indicatorul i09 40311.2.11. Indicatorul i10 40411.2.12. Indicatorul i11 40511.2.13. Indicatorul i12 40611.2.14. Indicatorul i13 40711.2.15. Indicatorul i14 40811.2.16. Indicatorul i15 409
11.3. Interpretarea rezultatelor experimentului. Hermeneutică proiectivă 411
Capitolul 12. Concluzii și implicații diagnostice și aplicative ale cercetării 432
Anexa 1. Concepte-cheie în psihogenealogie, analiză transgenerațională și terapie transgenerațională unificatoare 447
Anexa 2. Cercetarea calitativă – definiții, abordări, strategii și metode utilizate 456
Anexa 3. Fractalii – ilustrări ale aparatul matematic și exemple 469
Anexa 4. Suportul meditativ ca modalitate de diagnoză experiențială în grupul de dezvoltare personală: studiu-pilot 504
Anexa 5. Repere bibliografice: articole, studii și manuale din domeniul dezvoltării personale unificatoare, terapiei experiențiale unificatoare (T.U.) și terapiei transgeneraționale unificatoare 542
Bibliografie 555
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu