16/03/2023

RANILE EMOTIONALE. Cum sa devenim mai buni prin ceea ce ne provoaca suferinta

Autor: Carole Rinaldi, Anne Ghiringhelli
Editura Niculescu
An aparitie : 2022
Editia I
Editia originala: Blessures émotionnelles : grandir de ce qui nous fait souffrir
Traducerea Oana Ilinca Moldoveanu
ISBN 978-606-38-0676-6
Nr pagini : 184
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 26,91 lei la Editura, 26,91 lei la elefant, 22,43 lei la libris

Descrierea editurii:

        Reacții excesive, o sete profundă de recunoaștere sau teama de abandon… Uneori, suntem prizonierii unor comportamente pe care le atribuim rănilor noastre emoționale. Și, cu cât căutăm mai mult să ne eliberăm de aceste sentimente de trădare, abandon, umilință, respingere sau nedreptate, cu atât mai mult ele par să persiste în viaţa noastră. Scrisă în stilul unei anchete, această carte ne ajută să descoperim care sunt cu adevărat cauzele suferinței și ce putem face concret pentru a ne elibera de aceasta, recâștigându-ne astfel forţa interioară. Rănile emoţionale pe care le identificăm şi apoi ni le asumăm, departe de a fi un handicap, pot reprezenta adevărate bogății, surse de bunăvoință şi toleranță care ne ajută să creștem și să evoluăm.

        Carole Rinaldi este coach şi consultantă în dezvoltare personală. De asemenea, aceasta susţine numeroase cursuri în Franţa şi în străinătate. 
        Anne Ghiringhelli este jurnalistă de presă scrisă şi de televiziune, mai ales pe probleme de sănătate. 

Cuprins:

Prefaţă  7
Introducere   11

Capitolul 1
Momentul adevărului   17
Îndrăznesc să mă confrunt cu mine însumi  21
Credinţele limitative  22
Teama că rana ni s-ar putea redeschide  24
Masca  25
Lipsa de claritate privind perspectivele şi obiectivele personale  29
Efectul de oglindă sau „de ce mi se întâmplă mie mereu tot ce e mai rău?"  31
Îmi identific rănile dominante  35
Ce este de făcut dacă nu reuşesc să-mi identific profilul?  48
Obstacolul nr. 1: O imagine de sine distorsionată  48
Obstacolul nr. 2: Observarea mult prea minuţioasă  49
Obstacolul nr. 3: Senzaţie de contradicţie între aspectul fizic şi reacţii.... 50
Obstacolul nr. 4: Gândirea pozitivă în exces  51
Stabilesc care este responsabilitatea mea şi care sunt provocările cărora trebuie să le fac faţă    51
Victimizarea   52
Mintea deschisă  52
Acceptarea  53
Recunoştinţa  53
Esenţialul, în câteva cuvinte  54

Capitolul 2
Cercetez cauza reală a suferinţei mele  57
Îmi amintesc că sunt puternic, în ciuda rănilor de care sufăr  59
Mă detaşez de tumultul din mintea mea  64
Descopăr problema fundamentală şi vin cu o soluţie  71
Problema fundamentală nr. 1: Mă agăţ de presupuneri  71
Problema fundamentală nr. 2: Mă deranjează unele comportamente ale celorlalţi  74
Problema fundamentală nr. 3: Las credinţele limitative să-mi guverneze percepţiile  77
Problema fundamentală nr. 4: Mi-e teamă că aş putea să retrăiesc aceeaşi suferinţă şi/sau că aş putea să o provoc altora  80
Îmi optimizez resursele  83
Îmi ascult corpul, gândurile şi emoţiile  87
Esenţialul, în câteva cuvinte  90

Capitolul 3
Îmi depăşesc teama ca nu cumva să mi se redeschidă o rană  91
Valorific lecţiile trecutului  95
Mă eliberez de teama ca nu cumva să mi se redeschidă rana dominantă  101
Nu mai proiectez propriile frici asupra celorlalţi  105
Ce este de făcut dacă sunt conştient de limitele mele, însă persist?  108
Obstacolul nr. 1: Mi se pare greu  109
Obstacolul nr. 2: Pierd din vedere obiectivul pe care mi l-am fixat  110
Obstacolul nr. 3: Ambiţiile mele par exagerate, din cauza nerăbdării pe care o manifest  110
Obstacolul nr. 4: Minimalizez consecinţele comportamentelor mele din trecut   111
Obstacolul nr. 5: Mi-e teamă să nu greşesc  112
Mă pregătesc pentru etapa detox  113
Mă antrenez şi îmi evaluez progresul  116
Esenţialul, în câteva cuvinte  120

Capitolul 4
Îmi exploatez potenţialul la maximum  123
Învăţ să iubesc partea întunecată a personalităţii mele  124
Lipsa de recunoştinţă nu mă mai motivează  131
Nu mai încerc să-i schimb pe ceilalţi  135
Aleg între egoul meu şi perspectivele mele  140
Îmi îmbunătăţesc modul de a comunica  145
Esenţialul, în câteva cuvinte  160

Concluzie  163
Mulţumiri  169
Listă de exerciţii  173

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu