Editura Eurostampa
An aparitie :2011
Editia I
ISBN 978-606-569-204-6
Nr pagini : 192
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
pdf aici si aici
Descriere (fragment din abstract):
Editia I
ISBN 978-606-569-204-6
Nr pagini : 192
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
pdf aici si aici
Descriere (fragment din abstract):
Experimentul este metoda de cercetare fundamentală în domeniul cercetării psihologice şi, totodată, metoda consacrării psihologiei ca ştiinţă. Metoda experimentală este prezentă în toate domeniile majore ale cercetării psihologice: psihologie clinică şi psihoterapie, psihologie educaţională, psihologie organizaţională, asigurând o permanentă dezvoltare a acestor domenii ale psihologiei contemporane. Volumul ,,Bazele psihologiei experimentale”, este destinat studenţilor facultăţilor de psihologie, permiţând o introducere în teoria cercetării în acest domeniu, incluzând concepte, metode şi teorii specifice psihologiei experimentale, o serie de aplicaţii şi exemple, permanent raportate la tehnici actuale de lucru în domeniul psihologiei experimentale.
Cuprins:
INTRODUCERE 7
I. STRATEGII ŞI METODE DECERCETARE ŞTIINŢIFICĂ ÎN PSIHOLOGIE 9
I.1. Cerceterea ştiinţifică în psihologie 9
I.2. Obiectivele cercetării ştiinţifice 11
I.3. Caracteristicile cercetării ştiinţifice 13
I.4. Tipologia cercetării în psihologie 13
I.5. Scalele de măsurare în psihologie 19
I.6. Etapele cercetării în psihologie 21
I.7. Surse de documentare pe internet pentru domeniul psihologiei experimentale 30
I.8. Metode utilizate în cercetarea psihologică 31
II. STANDARDE ETICE ÎN CERCETAREA PSIHOLOGICĂ 37
II.1. Introducere în etica cercetării în domeniul psihologie 37
II.2. Experimentul Milgram 38
II.3. Experimentul Stanford 42
II.4. Principiile etice ale cercetării pe subiecţi umani 50
III. OBSERVAŢIA 61
III.1. Definirea, carcacteristicile şi scopurile observaţiei 61
III.2. Formele observaţiei 63!
III.3. Stadiile observaţiei 67
III.4. Avantajele observaţiei 69
III.5. Limitele observaţiei 70
III.6. Instrumentele observaţiei 70
IV. EXPERIMENTUL 75
IV.1. Definirea experimentului. Formele experimentului 75
IV.2. Etapele experimentului 78
IV.3. Tipuri de experiment 85
V. FORMULAREA IPOTEZELOR 97
V.1. Surse pentru idei de cercetare în psihologie 98
V.2.Accesarea literaturii de specialitate 98
V.3. Evaluarea fezabilităţii cercetării 99
V.4. Formularea specifică a problemei de cercetare 99
V.5. Formularea ipotezelor 100
V.6. Testarea ipotezelor 102
V.7. Tipologia ipotezelor 107
VI. VARIABILE EXPERIMENTALE 109
VI.1. Conceptul de variabilă 109
VI.2. Clasificarea variabilelor. Variabila independentă, variabila dependentă şi variabila subiect 111
VI.3. Tipologia variabilelor 119
VII. DESIGN EXPERIMENTAL 123
VII.1. Planul experimental (sau design experimental) 123
VII.2. Elementele planului experimental 124
VII.3.Simboluri utilizate în diferitele tipuri de design experimental 125
VII.4. Tipuri de design experimental 125
VII.5. Alte tipuri de design experimental 137
VIII. VALIDITATEA CERCETĂRII 141
VIII.1. Definirea şi tipologia validităţii 141
VIII.2. Validitatea internă şi factori de risc ai validităţii interne 144
VIII.3. Validitatea externă şi factori asociaţi validităţii externe 147
VIII.4. Alţi factori cu influenţă asupra validităţii experimentale 147
BIBLIOGRAFIE 153
ANEXE 158
Anexa 1: Principii deontologice în cercetare psihologică 158
Anexa 2: Principalele tipuri de analiză şi procedurile SPSS sugerate 191
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu