Autor: Francois Brune
Editura Trei
Colectia Repere în publicitate
An aparitie :1996, 2003
Editia a II-a
Editia originala: Le bonheur conforme
Traducerea Costin Popescu
ISBN 973-8291-71-2
Nr pagini : 210
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 29-37 lei pe okazii,
Disponibilitate BCU
pdf aici
Descrierea editurii:
"Fascinatia pe care o exercita reclamele nu are egal. Pe de o parte, publicitatea ne invita intr-o lume a abundentei, in care obiectele se grabesc sa se conformeze vointei noastre. Ne promit, fiecare in parte si toate la un loc, fericirea. Dar e o fericire la norma, primita si consumata. Nu investim nimic esential din noi insine pentru aceasta fericire. Ce se intimpla, in aceste conditii, cu semenii nostri? Fie ne vom ciocni cu ei, fie ii vom ocoli, rivali in competitia euforica a placerilor de tot felul. In universul utopic al abundentei propus de publicitate, fiecare individ e un stapan - copil cu puteri discretionare." Coperta spate
Cuprins:
Publicitatea spune despre om cât despre produse 7
Introducere 15
I. MARILE MANEVRE ALE OPIUM-ULUI COTIDIAN
Prezentare 21
1. A reduce 23
2. A frustra 29
3. A erotiza 34
4. A aliena 38
5. A recupera 43
6. A condiţiona 49
7. A infantiliza 53
II. IDEOLOGIE SI PUBLICITATE
Prezentare 61
1. Domnia placerii 63
2. Plăcerea de a domni 72
3. Omul funcţional 81
4. Democraţia publicitara 89
5. Lumea a treia: serviţi-va 100
III. CĂILE NORMALIZĂRII
Prezentare 111
1. A conduce inseamna a vorbi 113
2. A vedea inseamnă a crede 125
3. Ficţiunea ca detumare a conştiinţei 131
4. Capcana cu mai multe voci 140
IN LOC DE CONCLUZIE 147
COMPLEMENTE
Prezentare 153
1. Un sistem in expansiune 155
2. Un alibi cultural: marile cauze si tot pe-atat de frumoasele spectacole 165
3. Publicitate, sexualitate, normalitate 178
4. Copiii si publicitatea. Despre conditionarea publicitara 195
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu