03/10/2022

FERICIREA CA OBLIGATIE. Psihologia si sociologia publicitatii

Autor: Francois Brune
Editura Trei
Colectia Repere în publicitate
An aparitie :1996, 2003
Editia a II-a
Editia originala: Le bonheur conforme
Traducerea Costin Popescu
ISBN 973-8291-71-2
Nr pagini : 210
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 29-37 lei pe okazii
Disponibilitate BCU
pdf aici


Descrierea editurii:

        "Fascinatia pe care o exercita reclamele nu are egal. Pe de o parte, publicitatea ne invita intr-o lume a abundentei, in care obiectele se grabesc sa se conformeze vointei noastre. Ne promit, fiecare in parte si toate la un loc, fericirea. Dar e o fericire la norma, primita si consumata. Nu investim nimic esential din noi insine pentru aceasta fericire. Ce se intimpla, in aceste conditii, cu semenii nostri? Fie ne vom ciocni cu ei, fie ii vom ocoli, rivali in competitia euforica a placerilor de tot felul. In universul utopic al abundentei propus de publicitate, fiecare individ e un stapan - copil cu puteri discretionare." Coperta spate

Cuprins:

Publicitatea spune despre om cât despre produse 7 
Introducere 15 

I. MARILE MANEVRE ALE OPIUM-ULUI COTIDIAN 
Prezentare 21 
1. A reduce 23 
2. A frustra 29 
3. A erotiza  34 
4. A aliena  38 
5. A recupera 43 
6. A condiţiona 49 
7. A infantiliza 53
 
II. IDEOLOGIE SI PUBLICITATE 
Prezentare  61 
1. Domnia placerii  63 
2. Plăcerea de a domni   72 
3. Omul funcţional  81 
4. Democraţia publicitara 89
5. Lumea a treia: serviţi-va 100 

III. CĂILE NORMALIZĂRII 
Prezentare  111 
1. A conduce inseamna a vorbi  113 
2. A vedea inseamnă a crede  125 
3. Ficţiunea ca detumare a conştiinţei  131 
4. Capcana cu mai multe voci  140 

IN LOC DE CONCLUZIE  147 

COMPLEMENTE 
Prezentare 153 
1. Un sistem in  expansiune 155
2. Un alibi cultural: marile cauze si tot pe-atat de frumoasele spectacole 165
3. Publicitate, sexualitate, normalitate 178
4. Copiii si publicitatea. Despre conditionarea publicitara 195

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu