09/10/2022

MECANISMUL PIVOTAL "JOINT ATTENTION" IN AUTISMUL INFANTIL. Investigare functionala si interventie


Autor: Ovidu Damian
Editura Presa Universitara Clujeana
An aparitie : 2019
Editia I
ISBN 978-606-37-0631-8
Nr pagini : 278
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 39 lei la Editura, 62,10 lei la diverta, 69 lei la libris
Disponibilitate BCU


Descrierea editurii:

        Ovidiu Damian este doctor in psihologie, specializat in tulburari de spectru autist. Dupa terminarea facultatii, a infiintat impreuna cu un grup de colegi psihologi Asociatia Hans Spalinger filiala Cluj-Napoca. A desfasurat cercetari in domeniul evaluarii dinamice si functionale a copiilor cu autism si cu dizabilitate mintala sevare.( Libris )

Cuprins:

Capitolul I. Introducere in problematica autismului infantil  11 
1.1. Tulburările pervazive de dezvoltare  17 
1.2. Autismul infantil  19 
Istoric 21 
Căt de des apare autismul? (Prevalenta)  22 
Descriere  24 
Criterii de diagnostic 27 
lnstrumente şi metode de diagnostic  31 
Relatia intre criteriile de diagnostic şi instrumentele de evaluare  36 
Ipoteze etiologice  37 
Identificarea deficitelor pivotale in autism   44 
Comportamentul de joint attention. Traseu de dezvoltare. Aspecte tipice şi atipice 49
Semnificatia traseului de dezvoltare a mecanismului joint attention 56 
Joint attention şi dezvoltarea limbajului  56 
Joint attention şi dezvoltarea socială  60 
Scurt review al cercetării in domeniul joint attention 62 
Relaţia dintre abilitatea de joint attention şi finctionarea neurocognitivă in autismul infantil 73
Identificarea nevoilor terapeutice şi educationale ale copiilor cu autism  81 
Evolutia copiilor cu autism spre adoIescenta şi viata de adult  93 
Interventii terapeutice şi educative  101 
Strategii de interventie pentru comportamente problematice şt achizitia de deprinderi     102 
Strategii de interventie in domeniut joint attention 107 
Modele de bună practica in terapia şi educatia copidor cu autism 114 

CapItolul II. Oblectivele şi metodologia cercetării 119
2.1. Cercetarea I. 
Studiu de caz multiplu .121 
Obiectiv 121 
Metoda 124 
Subiectii  133 
RezuItatete cercetarii Interpretarea psihologica a rezultatelor 155 
Concluzii şi implicatii ale cercetarii I   160 
2.2. Cercetarea II. Interventie in sfera joint attention 163 
Obiective  163 
Complexul terapeutico-educativ „Hans SpaIinger"  Cluj-Napoca 163 
Subiecti 164
Contextul interventiei  165 
Evaluarea cazurilor  166 
Protocol terapeutic  168 
Evaluarea eficacitatii interventiei 178 
Obiectiv  179 
Metoda  179 
Prezentarea şi analiza dateIor 180
Evaluarea post - terapie 200 
Interpretarea psihologică a datelor 208 
Concluzii şi implicatii ale cercetării II   213 
2.3. Cercetarea III. Funcţionarea neurocognitivă in autism 216 
Obiectivul cercetării  216 
Subiecti 217 
ContextuI in care s-a desfăşurat cercetarea  218 
Evaluarea cazurilor  219 
Evaluarea globală a cazurilor 219 
Evaluarea neuropsihologică  221 
Prezentarea şi analiza dateIor 228 
Interpretarea psihologică a datelor  237 
Concluzii şi impticatii ale cercetării III  240 

Capitolul III. Concluzii si implicaţii  245

Bibliografie 249 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu