Editura Presa Universitara Clujeana
An aparitie : 2019
Editia I
ISBN 978-606-37-0631-8
Nr pagini : 278
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 39 lei la Editura, 62,10 lei la diverta, 69 lei la libris
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Ovidiu Damian este doctor in psihologie, specializat in tulburari de spectru autist. Dupa terminarea facultatii, a infiintat impreuna cu un grup de colegi psihologi Asociatia Hans Spalinger filiala Cluj-Napoca. A desfasurat cercetari in domeniul evaluarii dinamice si functionale a copiilor cu autism si cu dizabilitate mintala sevare.( Libris )
Cuprins:
Capitolul I. Introducere in problematica autismului infantil 11
1.1. Tulburările pervazive de dezvoltare 17
1.2. Autismul infantil 19
Istoric 21
Căt de des apare autismul? (Prevalenta) 22
Descriere 24
Criterii de diagnostic 27
lnstrumente şi metode de diagnostic 31
Relatia intre criteriile de diagnostic şi instrumentele de evaluare 36
Ipoteze etiologice 37
Identificarea deficitelor pivotale in autism 44
Comportamentul de joint attention. Traseu de dezvoltare. Aspecte tipice şi atipice 49
Semnificatia traseului de dezvoltare a mecanismului joint attention 56
Joint attention şi dezvoltarea limbajului 56
Joint attention şi dezvoltarea socială 60
Scurt review al cercetării in domeniul joint attention 62
Relaţia dintre abilitatea de joint attention şi finctionarea neurocognitivă in autismul infantil 73
Identificarea nevoilor terapeutice şi educationale ale copiilor cu autism 81
Evolutia copiilor cu autism spre adoIescenta şi viata de adult 93
Interventii terapeutice şi educative 101
Strategii de interventie pentru comportamente problematice şt achizitia de deprinderi 102
Strategii de interventie in domeniut joint attention 107
Modele de bună practica in terapia şi educatia copidor cu autism 114
CapItolul II. Oblectivele şi metodologia cercetării 119
2.1. Cercetarea I.
Studiu de caz multiplu .121
Obiectiv 121
Metoda 124
Subiectii 133
RezuItatete cercetarii Interpretarea psihologica a rezultatelor 155
Concluzii şi implicatii ale cercetarii I 160
2.2. Cercetarea II. Interventie in sfera joint attention 163
Obiective 163
Complexul terapeutico-educativ „Hans SpaIinger" Cluj-Napoca 163
Subiecti 164
Contextul interventiei 165
Evaluarea cazurilor 166
Protocol terapeutic 168
Evaluarea eficacitatii interventiei 178
Obiectiv 179
Metoda 179
Prezentarea şi analiza dateIor 180
Evaluarea post - terapie 200
Interpretarea psihologică a datelor 208
Concluzii şi implicatii ale cercetării II 213
2.3. Cercetarea III. Funcţionarea neurocognitivă in autism 216
Obiectivul cercetării 216
Subiecti 217
ContextuI in care s-a desfăşurat cercetarea 218
Evaluarea cazurilor 219
Evaluarea globală a cazurilor 219
Evaluarea neuropsihologică 221
Prezentarea şi analiza dateIor 228
Interpretarea psihologică a datelor 237
Concluzii şi impticatii ale cercetării III 240
Capitolul III. Concluzii si implicaţii 245
Bibliografie 249
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu