01/03/2023

MOTIVATIA. Teorii si practici

Autor: Carmen Buzea
Editura Institutul European
Colectia Academica. Sociologie
An aparitie : 2010
Editia I
ISBN 978-973-611-660-5
Nr pagini : 176
Format 165 x 205
Anticariat
Pretul la data postarii :26,10 lei la elefant, 29 lei la libris
Disponibilitate BCU



        Avem in aceasta carte cea mai completa si analitica prezentare a literaturii de specialitate despre motivatie facuta pana acum in limba romana. Ea se bazeaza pe o documentare exhaustiva, de fiecare data la sursa primara, respectand textul si sensul acestuia, foarte atenta la tehnicile si practicile de motivare inferate din teorii. Este prima prezentare inteligenta, comprehensiva si, in ultima instanta, corecta a teoriilor fundamentale in materie de motivatie (Maslow, ERG, McClelland, Herzberg, Adams, Vroom si MBO). Insist asupra corectiilor si completarilor, nu rareori surprinzatoare (a se vedea in special prezentarea teoriei lui Maslow si a lui Vroom) pe care autoarea le aplica modului in care aceste teorii sunt vehiculate in mod curent. Avem totodata prima prezentare a teoriilor recente despre motivatie si a pragmaticilor asociate (e. g. teoria/ teoriile rolului, teoria Hackman-Oldham, evaluarea cognitiva, teoria autodeterminarii in mediul organizational, teoria social-cognitiva), respectiv a directiilor actuale in materie (justitia organizationala, ciclul inaltei performante, factorii dispozitionali si conceptul de sine, studiile interculturale).  Gheorghe Onut

        Carmen Buzea este profesor universitar la Facultatea de Sociologie si Comunicare, Universitatea Transilvania din Brasov, unde preda cursurile de Managementul resursei umane, Asigurarea resursei umane, Tehnici de motivare si Metodologia cercetarii in stiintele comunicarii. In anul 2010 a obtinut titlul de doctor in sociologie la Universitatea din Bucuresti, iar in anul 2017 dreptul de a conduce doctorate in acelasi domeniu. Este coordonatoarea programului de licenta Resurse Umane si a domeniului de masterat Sociologie la Universitatea Transilvania.

Cuprins:

Introducere  9

Capitolul I. Cercetarea motivatiei in munca - cadru general  11
1.1. Perspective evaluative privind studiul motivatiei in munca  11
1.2. Dezambiguizari terminologice si delimitari conceptuale  16
1.3. Motivatia, satisfactia si performanta in munca  21
1.4. Stadii de evolutie in cercetarea motivatiei  25
1.5. Clasificarea teoriilor despre motivatie  27

Capitolul II. Contributii la studiul motivatiei  31
2.1. Managementul stiintific  31
2.2. Studiile Hawthorne si scoala relatiilor umane  33
2.3. Institutul Tavistok si teoria sistemelor socio-tehnice  34
2.4. Teoria freudiana despre motivatie  36
2.5. Teorii behavioriste despre motivatie  37

Capitolul III. Teorii de continut despre motivatie  41
3.1. Teoria ierarhiei nevoilor  41
3.1.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriilor de continut  44
3.1.2. Limite, critici, dezvotari - teoria ierarhiei nevoilor  46
3.2. Teoria ERG  48
3.2.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriei ERG  50
3.2.2. Limite, critici, dezvotari - teoria ERG  50
3.3. Teoria nevoii de realizare
3.3.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriei nevoii de realizare  53
3.3.2. Limite, critici, dezvotari - teoria nevoii de realizare  54
3.4. Teoria motivatie - igiena  55
3.4.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriei motivatie - igiena  60
3.4.2. Limite, critici, dezvotari - teoria motivatie - igiena  61
3.5. Teoriile rolului   63
3.5.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriei rolurilor  68
3.5.2. Limite, critici, dezvotari - teoria rolurilor  68

Capitolul IV. Teorii de proces despre motivatie  71
4.1. Teoria echitatii  71
4.1.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriei echitatii  73
4.1.2. Limite, critici, dezvotari - teoria echitatii  74
4.2. Teoria expectantei  77
4.2.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriei expectantei  79
4.2.2. Limite, critici, dezvotari - teoria expectantei 80
4.3. Teoria caracteristicilor postului  82
4.3.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriei caracteristicilor postului  85
4.3.2. Limite, critici, dezvotari - teoria caracteristicilor postului   85
4.4. Teoria evaluarii cognitive  87
4.4.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriei evaluarii cognitive  92
4.4.2. Limite, critici, dezvotari - teoria evaluarii cognitive  94
4.5. Teoria social cognitiva 96
4.5.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriei social cognitiva 98
4.5.2. Limite, critici, dezvotari - teoria social cognitiva 99
4.6. Teoria stabilirii obiectivelor  100
4.6.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriei stabilirii obiectivelor 102
4.6.2. Limite, critici, dezvotari - teoria stabilirii obiectivelor 103

Capitolul V. Directii actuale ale cercetarii privind motivatia in munca  107
5.1. Justitia organizationala  108
5.2. Ciclul inaltei performante  111
5.3. Factorii dispozitionali si conceptul de sine  114
5.4. Studiile interculturale  117

Capitolul VI. Evaluarea motivatiei in munca a staff-ului managerial - o aplicatie practica  119
6.1. Metode si tehnici utilizate pentru masurarea motivatiei  119
6.2. Un model operational pentru evaluarea motivatiei muncii 122
6.3. Prezentarea aplicatiei practice. Resursa umana evaluata  124
6.4. Metodologia de evaluare a motivatiei in munca 125
6.4.1. Modelul combinat Maslow - Herzberg  126
6.4.2. Modelul D. McClelland  129
6.4.3. Modelul J.S. Adams  132
6.5. Rezultate si reguli de buna practica in evaluarea motivatiei 134
6.6. Limite privind evluarea motivatiei in munca 137

Capitolul VII. Perspective privind dezvoltarea pragmaticii motivarii 141
7.1. Caracteristici organizationale  141
7.2. Aspecte teoretice si metodologice  141

Abstract  149
Resume 153
Bibliografie  157
Index  165


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu