Autor: Carmen Buzea
Editura Institutul European
Colectia Academica. Sociologie
An aparitie : 2010
Editia I
ISBN 978-973-611-660-5
Nr pagini : 176
Format 165 x 205
Anticariat
Pretul la data postarii :26,10 lei la elefant, 29 lei la libris
Disponibilitate BCU
Avem in aceasta carte cea mai completa si analitica prezentare a literaturii de specialitate despre motivatie facuta pana acum in limba romana. Ea se bazeaza pe o documentare exhaustiva, de fiecare data la sursa primara, respectand textul si sensul acestuia, foarte atenta la tehnicile si practicile de motivare inferate din teorii. Este prima prezentare inteligenta, comprehensiva si, in ultima instanta, corecta a teoriilor fundamentale in materie de motivatie (Maslow, ERG, McClelland, Herzberg, Adams, Vroom si MBO). Insist asupra corectiilor si completarilor, nu rareori surprinzatoare (a se vedea in special prezentarea teoriei lui Maslow si a lui Vroom) pe care autoarea le aplica modului in care aceste teorii sunt vehiculate in mod curent. Avem totodata prima prezentare a teoriilor recente despre motivatie si a pragmaticilor asociate (e. g. teoria/ teoriile rolului, teoria Hackman-Oldham, evaluarea cognitiva, teoria autodeterminarii in mediul organizational, teoria social-cognitiva), respectiv a directiilor actuale in materie (justitia organizationala, ciclul inaltei performante, factorii dispozitionali si conceptul de sine, studiile interculturale). Gheorghe Onut
Carmen Buzea este profesor universitar la Facultatea de Sociologie si Comunicare, Universitatea Transilvania din Brasov, unde preda cursurile de Managementul resursei umane, Asigurarea resursei umane, Tehnici de motivare si Metodologia cercetarii in stiintele comunicarii. In anul 2010 a obtinut titlul de doctor in sociologie la Universitatea din Bucuresti, iar in anul 2017 dreptul de a conduce doctorate in acelasi domeniu. Este coordonatoarea programului de licenta Resurse Umane si a domeniului de masterat Sociologie la Universitatea Transilvania.
Cuprins:
Introducere 9
Capitolul I. Cercetarea motivatiei in munca - cadru general 11
1.1. Perspective evaluative privind studiul motivatiei in munca 11
1.2. Dezambiguizari terminologice si delimitari conceptuale 16
1.3. Motivatia, satisfactia si performanta in munca 21
1.4. Stadii de evolutie in cercetarea motivatiei 25
1.5. Clasificarea teoriilor despre motivatie 27
Capitolul II. Contributii la studiul motivatiei 31
2.1. Managementul stiintific 31
2.2. Studiile Hawthorne si scoala relatiilor umane 33
2.3. Institutul Tavistok si teoria sistemelor socio-tehnice 34
2.4. Teoria freudiana despre motivatie 36
2.5. Teorii behavioriste despre motivatie 37
Capitolul III. Teorii de continut despre motivatie 41
3.1. Teoria ierarhiei nevoilor 41
3.1.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriilor de continut 443.1.2. Limite, critici, dezvotari - teoria ierarhiei nevoilor 46
3.2. Teoria ERG 48
3.2.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriei ERG 503.2.2. Limite, critici, dezvotari - teoria ERG 50
3.3. Teoria nevoii de realizare
3.3.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriei nevoii de realizare 533.3.2. Limite, critici, dezvotari - teoria nevoii de realizare 54
3.4. Teoria motivatie - igiena 55
3.4.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriei motivatie - igiena 603.4.2. Limite, critici, dezvotari - teoria motivatie - igiena 61
3.5. Teoriile rolului 63
3.5.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriei rolurilor 683.5.2. Limite, critici, dezvotari - teoria rolurilor 68
Capitolul IV. Teorii de proces despre motivatie 71
4.1. Teoria echitatii 71
4.1.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriei echitatii 734.1.2. Limite, critici, dezvotari - teoria echitatii 74
4.2. Teoria expectantei 77
4.2.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriei expectantei 794.2.2. Limite, critici, dezvotari - teoria expectantei 80
4.3. Teoria caracteristicilor postului 82
4.3.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriei caracteristicilor postului 854.3.2. Limite, critici, dezvotari - teoria caracteristicilor postului 85
4.4. Teoria evaluarii cognitive 87
4.4.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriei evaluarii cognitive 924.4.2. Limite, critici, dezvotari - teoria evaluarii cognitive 94
4.5. Teoria social cognitiva 96
4.5.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriei social cognitiva 984.5.2. Limite, critici, dezvotari - teoria social cognitiva 99
4.6. Teoria stabilirii obiectivelor 100
4.6.1. Implicatii practice si manageriale ale teoriei stabilirii obiectivelor 1024.6.2. Limite, critici, dezvotari - teoria stabilirii obiectivelor 103
Capitolul V. Directii actuale ale cercetarii privind motivatia in munca 107
5.1. Justitia organizationala 108
5.2. Ciclul inaltei performante 111
5.3. Factorii dispozitionali si conceptul de sine 114
5.4. Studiile interculturale 117
Capitolul VI. Evaluarea motivatiei in munca a staff-ului managerial - o aplicatie practica 119
6.1. Metode si tehnici utilizate pentru masurarea motivatiei 119
6.2. Un model operational pentru evaluarea motivatiei muncii 122
6.3. Prezentarea aplicatiei practice. Resursa umana evaluata 124
6.4. Metodologia de evaluare a motivatiei in munca 125
6.4.1. Modelul combinat Maslow - Herzberg 1266.4.2. Modelul D. McClelland 1296.4.3. Modelul J.S. Adams 132
6.5. Rezultate si reguli de buna practica in evaluarea motivatiei 134
6.6. Limite privind evluarea motivatiei in munca 137
Capitolul VII. Perspective privind dezvoltarea pragmaticii motivarii 141
7.1. Caracteristici organizationale 141
7.2. Aspecte teoretice si metodologice 141
Abstract 149
Resume 153
Bibliografie 157
Index 165
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu