Editura Universitatii din Bucuresti
An aparitie :2002, 2013
Editia a II-a revizuita si adaugita
ISBN 978-606-16-0376-3
Nr pagini : 282
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
“Mariana Popa a făcut o sinteză bogată și interesantă privind caracteristicile jocului în toate fazele de dezvoltare subliniind aportul formativ al jocului și evoluția lui în două direcții – una spre lumea exterioară, spre viața concretă și evoluția jocului spre viața interioară. Se expun aspecte mai ales ale evoluției jocului în structurarea personalității.”
Cuprins:
Cuvânt inainte 9
PARTEA INTAI. TEORIA SI PRACTICA JOCULUI 13
Capitolul I. ABORDAREA ACTIVITĂŢII LUDICE DIN PERSPECTIVA INTERDISCIPLINARĂ SI TRANSCULTURALĂ 15
Capitolul II. CERCETAREA ACTIVITĂTII LUDICE 23
Teorii generale ale jocului 23
Clasificări ale jocului 34
Funcţille activităţii ludice 43
Factorii care afectează dezvoltarea jocului 45
Capitolul III. CARACTERISTICILE JOCULUI IN PRIMII ANI DE VIATĂ 47
Constituirea primelor forme de joc 47
Caracteristicile activităţii ludice in perioada antepreşcolară 53
Capitolul IV. CARACTERISTICILE JOCULUI LA VÂRSTA PRESCOLARĂ 63
Metamorfoza jocurilor 63
Umorul la preşcolari 69
Relaţiile interpersonale ale preşcolarilor 70
Consumul de jocuri şi jucăriile preferate 71
Capitolul V. CARACTERISTICILE JOCULUI LA VARSTĂ ŞCOLARĂ MICĂ 73
Caracteristicile psihice şi fizice ale de vârsta preşcolară şi evoluţia conduitei ludice 73
Relaţiile interpersonale ale şcolarului mic 79
Consumul de jocuri şi jucărille preferate 81
Capitolul VI. CARACTERISTICILE JOCULUI LA PUBERI 85
Dezvoltarea psiho-fizică a puberului şi evoluţia conduitei ludice 85
Consumul de jocuri la puberi şi tipurile de jucării preferate 88
Capitolul VII. RELAŢIA DINTRE JOC ŞI DISTRACTIE IN ADOLESCENŢĂ 91
Rezultatele investigaţiei cu privire la consumul de jocuri si distracţii la adolescenti 94
Capitolul VIII. CONSIDERATII ASUPRA REZULTATELOR STUDIULUI PRIVIND CONSUMUL DE JOCURI ŞI DISTRACTII 97
Influenţa programelor de calculator şi de televiziune asupra dezvoitărli psihice a copilului 99
Capitolul IX. JOCUL LA COPIII CU DEFICIENTE SENZORIALE ŞI DE INTELECT 105
Caracteristicile psihologice ale jocului la deficienţii de auz 105
Caracteristicile psihologice ale jocului la deficienţii de vedere 110
Caracteristicile psihologice ale jocului la deficienţii de intelect 113
Capitolul X. DISTRACTIILE ŞI JOCURILE LA VÂRSTELE MATURE 119
Distracţitle jocurile la adulţi 119
Jocul şi loisirul la vârste inaintate 123
JocuriIe de noroc 126
Capitolul XI. JOCUL CA MIJLOC DE PSIHODIAGNOZĂ A INTELIGENTEI ŞI PERSONALITĂTII 131
Psihodiagnoza prin joc a inteligenţei 131
Psihodiagnoza trăsăturilor de personalitate 135
Capitolul XII. PSIHOTERAPIA PRIN JOC 139
Tipuri de terapie prin joc 139
Jocul în viziune psihanalitică 146
Jocul de desen. Prezentare de caz 150
Capitolul XIII. ROLURI SPECIALE ALE JOCULUI ŞI ALE COMUNICĂRII 155
PARTEA A II-A CULEGERE DE JOCURI 165
Capitolul XIV. JOCURI PENTRU STIMULAREA AUZULUI RESTANT, A RITMULUI SI PENTRU DEZVOLTAREA COMUNICĂRI1 VERBALE 167
Jocuri pentru discriminarea auditivă (folosirea cutiei rezonatoare şi keyboard-ului) 167
Jocuri pentru dezvoltarea ritmului 170
Jocuri şi activităţi de grup 172
Jocuri pentru familiarizarea copilului cu scala de tonuri produse de xilofon 180
Jocuri în care se folosesc curbele vorbirii 183
Capitolul XV. JOCURI PENTRU DEZVOLTAREA POTENTIALULUI SENZORIAL 187
Jocuri de identificare auditivă a sunetelor din mediul ambiant, de decodificare şi de formulare a mesajelor verbale 187
Jocuri pentru dezvoltarea memoriei auditive şi a memoriei vizuale 192
Jocuri de coordonare auditiv-motorie 193
Jocuri de orientare în spaţiu prin implicarea auzului 194
Jocuri pentru dezvoitarea sensibilităţii tactil-kinestezice 195
Capitolul XVI. JOCURI POLISENZORIALE DE MEMORIE 199
Joc de memorie cu sunete şi mirosuri 199
Jocuri de mişcare 200
Capitolul XVII. JOCURI PENTRU DEZVOLTAREA LIMBAJULUI 211
Capitolul XVIII. JOCURI PENTRU STIMULARE PSIHICĂ GENERALA SI PENTRU ÎNSUŞIRE A UNOR CUNOŞTINTE GENERALE 263
BIBLIOGRAFIE 279
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu