08/10/2022

MISTERIOASELE FATETE ALE JOCULUI. Teorie si practica


Autor: Mariana Popa
Editura  Universitatii din Bucuresti
An aparitie :2002, 2013
Editia a II-a revizuita si adaugita 
ISBN 978-606-16-0376-3
Nr pagini : 282
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU


        “Mariana Popa a făcut o sinteză bogată și interesantă privind caracteristicile jocului în toate fazele de dezvoltare subliniind aportul formativ al jocului și evoluția lui în două direcții – una spre lumea exterioară, spre viața concretă și evoluția jocului spre viața interioară. Se expun aspecte mai ales ale evoluției jocului în structurarea personalității.”

Cuprins:

Cuvânt inainte 9 

PARTEA INTAI. TEORIA SI PRACTICA JOCULUI 13 

Capitolul I. ABORDAREA ACTIVITĂŢII LUDICE DIN PERSPECTIVA INTERDISCIPLINARĂ SI TRANSCULTURALĂ 15 
Capitolul II. CERCETAREA ACTIVITĂTII LUDICE  23
       Teorii generale ale jocului  23 
       Clasificări ale jocului 34 
       Funcţille activităţii ludice 43 
       Factorii care afectează dezvoltarea jocului 45 
Capitolul III. CARACTERISTICILE JOCULUI IN PRIMII ANI DE VIATĂ  47
       Constituirea primelor forme de joc 47 
       Caracteristicile activităţii ludice in perioada antepreşcolară 53 
Capitolul IV. CARACTERISTICILE JOCULUI LA VÂRSTA PRESCOLARĂ 63
       Metamorfoza jocurilor 63 
       Umorul la preşcolari 69 
       Relaţiile interpersonale ale preşcolarilor 70 
       Consumul de jocuri şi jucăriile preferate 71 
Capitolul V. CARACTERISTICILE JOCULUI LA VARSTĂ ŞCOLARĂ MICĂ 73
       Caracteristicile psihice şi fizice ale de vârsta preşcolară şi evoluţia conduitei ludice 73 
       Relaţiile interpersonale ale şcolarului mic 79 
       Consumul de jocuri şi jucărille preferate  81 
Capitolul VI. CARACTERISTICILE JOCULUI LA PUBERI 85 
       Dezvoltarea psiho-fizică a puberului şi evoluţia conduitei ludice   85 
       Consumul de jocuri la puberi şi tipurile de jucării preferate  88 
Capitolul VII. RELAŢIA DINTRE JOC ŞI DISTRACTIE IN ADOLESCENŢĂ  91 
       Rezultatele investigaţiei cu privire la consumul de jocuri si distracţii la adolescenti  94
Capitolul VIII. CONSIDERATII ASUPRA REZULTATELOR STUDIULUI PRIVIND CONSUMUL DE JOCURI ŞI DISTRACTII   97 
       Influenţa programelor de calculator şi de televiziune asupra dezvoitărli psihice a copilului  99 
Capitolul IX. JOCUL LA COPIII CU DEFICIENTE SENZORIALE ŞI DE INTELECT  105 
       Caracteristicile psihologice ale jocului la deficienţii de auz  105 
       Caracteristicile psihologice ale jocului la deficienţii de vedere  110 
       Caracteristicile psihologice ale jocului la deficienţii de intelect  113 
Capitolul X. DISTRACTIILE ŞI JOCURILE LA VÂRSTELE MATURE  119 
       Distracţitle jocurile la adulţi  119 
       Jocul şi loisirul la vârste inaintate  123 
       JocuriIe de noroc  126 
Capitolul XI. JOCUL CA MIJLOC DE PSIHODIAGNOZĂ A INTELIGENTEI ŞI PERSONALITĂTII   131 
       Psihodiagnoza prin joc a inteligenţei   131
       Psihodiagnoza trăsăturilor de personalitate  135 
Capitolul XII. PSIHOTERAPIA PRIN JOC  139 
       Tipuri de terapie prin joc   139 
       Jocul în viziune psihanalitică  146 
       Jocul de desen. Prezentare de caz  150 
Capitolul XIII. ROLURI SPECIALE ALE JOCULUI ŞI ALE COMUNICĂRII  155 

PARTEA A II-A CULEGERE DE JOCURI  165 

Capitolul XIV. JOCURI PENTRU STIMULAREA AUZULUI RESTANT, A RITMULUI SI PENTRU DEZVOLTAREA COMUNICĂRI1 VERBALE  167 
       Jocuri pentru discriminarea auditivă (folosirea cutiei rezonatoare şi keyboard-ului)  167 
       Jocuri pentru dezvoltarea ritmului  170 
       Jocuri şi activităţi de grup  172 
       Jocuri pentru familiarizarea copilului cu scala de tonuri produse de xilofon   180
       Jocuri în care se folosesc curbele vorbirii  183 
Capitolul XV. JOCURI PENTRU DEZVOLTAREA POTENTIALULUI SENZORIAL 187
       Jocuri de identificare auditivă a sunetelor din mediul ambiant, de decodificare şi de formulare a mesajelor verbale  187 
       Jocuri pentru dezvoltarea memoriei auditive şi a memoriei vizuale  192 
       Jocuri de coordonare auditiv-motorie  193 
       Jocuri de orientare în spaţiu prin implicarea auzului  194 
       Jocuri pentru dezvoitarea sensibilităţii tactil-kinestezice  195 
Capitolul XVI. JOCURI POLISENZORIALE DE MEMORIE 199 
       Joc de memorie cu sunete şi mirosuri  199 
       Jocuri de mişcare  200 
Capitolul XVII. JOCURI PENTRU DEZVOLTAREA LIMBAJULUI  211 
Capitolul XVIII. JOCURI PENTRU STIMULARE PSIHICĂ GENERALA SI PENTRU ÎNSUŞIRE A UNOR CUNOŞTINTE GENERALE 263 

BIBLIOGRAFIE 279 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu