08/10/2022

101 TEHNICI FAVORITE ALE TERAPIEI PRIN JOC

Coord: Heidi Gerard Kaduson, Charles E.Schaefer
Editura Trei
Colectia Psihologia pentru toti
An aparitie :2015, 2020
Editia a II-a
Editia originala: 101 Play Therapy Techniques,Volume 1
Traducerea Oana Munteanu
ISBN 978-606-40-0787-2
Nr pagini : 568
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 41,25 lei la Emag, 59 lei la clb
Disponibilitate BCU (ed. 2015)
pdf pe scribd (ed. 2015), previzualizare google books (ed. 2015)


        Pornind de la tendinţa naturală a copilului de a imagina roluri şi de a construi poveşti relevante pentru viaţa sa interioară, terapia prin joc este larg folosită în abordarea problemelor psihice ale copiilor şi adolescenţilor. Cele 101 tehnici prezentate în acest volum oferă psihologilor, educatorilor, dar şi părinţilor şi pediatrilor un instrument eficient şi neintruziv pentru a-i ajuta pe cei mici să-şi verbalizeze emoţiile, să-şi gestioneze furia, să facă faţă pierderilor şi doliului, dar şi să vindece vechi răni, cum sunt cele pricinuite de abuzuri şi traume. Cartea include contribuţiile unor autorităţi mondiale în terapia prin joc, cu orientări variate, de la psihodinamică la cognitiv-comportamentală. De asemenea, diversele tehnici, utile atât în evaluare, dar şi în cură, sunt grupate în şapte secţiuni: de la poveşti vindecătoare şi arte plastice la jocuri de grup şi marionete.

        Copiii pot spune cu uşurinţă cum se simt câtă vreme este „doar în glumă" sau doar „în joacă". Mulţi copii se simt foarte confortabil şi mai puţin ameninţaţi când răspund la întrebări într un format de joc, datorită distanţării pe care o simt faţă de realitate. Heidi Gerard Kaduson

        Piesele geometrice ale jocurilor de construit oferă infinite posibilităţi: zgârie-nori, grădini zoologice, autostrăzi, aeroporturi, poduri, castele sau case ale dinozaurilor. Toate acestea asigură copiilor un sentiment real de împlinire, care le optimizează imaginea de sine şi le satisface impulsul de stăpânire a mediului. Charles E. Schaefer

        Heidi Gerard Kaduson, specializată în intervenţia psihologică pentru copii, este director al Institutului de Formare în Terapia prin Joc din comitatul Monroe, statul New Jersey.
        Charles E. Schaefer este profesor emerit de psihologie la Fairleigh Dickinson University (New Jersey) şi cofondator al Asociaţiei pentru Terapia prin Joc din SUA. Sursa informatiilor

      La noi au fost traduse lucrarile: 
Terapia prin joc. 20 de factori cheie ai schimbarii (coautor), ASCR 2021
101 tehnici favorite ale terapiei prin joc (coautor), Trei 2015, 2020

Cuprins:

Prefaţă 17

Secţiunea întâi. Tehnici narative 19

1. Tehnica pungii de gunoi  21
Heidi Gerard Kaduson
2. Scenariul unei emisiuni TV 27
Loretta Gallo‑Lopez
3. Noul cămin al canarului Candie: O intervenţie biblioterapeutică pentru copiii din centrele de ocrotire, centrele de tratament şi adăposturi 31
Jeanine Austin
4. Cavaleri şi balauri 40
Judith Hart
5. Poveşti din cabinet duse acasă 44
Mary Margaret Kelly
6. Supereul 48
Emily Nickerson
7. Poveşti metaforice  52
Herbert Goetze
8. Ritualul de tranziţie al micuţei frunze 63
Jay Cerio
9. Citind pe „balansoarul din verandă"  69
Joan M. Doherty şi Roger D. Phillips
10. Metafora spontană  75
William Walter Jenkins
11. Tehnica narativă prin intermediul benzilor desenate 80
Mary Ann Drake şi David Drake
12. Exprimarea doliului prin tehnica narativă 85
Hilda R. Glazer şi Donna Marcum

Secţiunea a doua. Tehnici din artele expresive 91

13. Joc de rol cu plastilină Play-Doh 93
Nancy M. Schultz
14. Activitatea părinte–copil cu animale din lut 98
Carla Sharp
15. Măşti interioare-exterioare  104
Theresa A. Kruczek
16. Trusa din ghiozdan 110
Mary Anne Peabody
17. Raportul şcolar de-a-ndoaselea  115
Mary Anne Peabody
18. Desenând pentru copil 119
Deborah B. Vilas
19. Etichetele adezive ale sentimentelor 124
Liana Lowenstein
20. Harta sentimentelor trasată pe omul de turtă dulce 128
Athena A. Drewes
21. Termometrul „sentimentelor“ şi „acţiunilor“. O tehnică de automonitorizare 135
James M. Briesmeister
22. Săculeţii magici 142
Theresa A. Kruczek
23. Florile sentimentelor/Grădina vindecătoare  147
Tamra Greenberg
24. Împărtăşirea sentimentelor prin intermediul lutului  152
Debra Atchison
25. Greutăţi şi baloane  156
Celia Linden
26. Manualul regulilor de atingere 162
Frances L. Strick
27. Pălării de petrecere puse pe capetele monştrilor: strategii de desen pentru stăpânirea fricilor 166
David A. Crenshaw
28. Inventarul sentimente–gânduri–nevoi  172
Barbara A. Turner
29. Variaţie a jocului atributelor de familie 179
Erika L. Sturkin
30. Cum mă descurc? O tehnică de autoevaluare  183
Ellen M. Stikney
31. Cutia coşmarului: cum să dăm putere copiilor prin lucrul cu visele  186
Deborah Armstrong Hickey
32. Titlul terapiei 192
Dee Ray
33. Fii sincer cu tine  196
Richard Bromfield  
34. Vasele de vise: vindecarea naturală a copiilor cu frici şi traume  199
Joyce C. Mills
35. Tehnica „Desenează-ţi coşmarul“  208
Nancy Boyd Webb
36. Colorează-ţi sentimentele!  213
Hilda R. Glazer
37. Ilustrate în mişcare 217
Paris Goodyear‑Brown

Secţiunea a treia. Tehnici bazate pe practicarea de jocuri 223

38. Bingoul emoţional 225
Heidi Gerard Kaduson
39. Jocul fotografiei emoţiilor  229
Harvey Payne
40. Jocul de dame al emoţiilor  233
Michael Kantrowitz
41. „Monstrul“ 237
Steve Harvey
42. „Vulcanul“ 243
Steve Harvey
43. Jocul „Nimereşte emoţia“  249
Joyce Meagher
44. Jocul „Răstoarnă emoţia“  253
Joyce Meagher
45. Jocul „Cu încetinitorul“  257
Heidi Gerard Kaduson
46. Fă-mă să râd  261
Risë VanFleet
47. „Te păstrez în mintea mea“: o abordare pentru lucrul cu copiii traumatizaţi şi cu tulburări de ataşament  265
Cynthia A. Langevin
48. Zarurile sentimentelor  271
Mary Ann Valentino
49. E bine sau rău: depinde de mine 276
Donna Cangelosi
50. Când viaţa se întoarce cu susul în jos  279
Donna Cangelosi
51. Jocul cu cărţi „Pescuitul sentimentelor“  .283
Michael Kantrowitz
52. Jocul genogramei cu preşcolarul 287
Paris Goodyear‑Brown

Secţiunea a patra. Tehnici ale jocului cu păpuşi 293

53. Oamenii-balon 295
Heidi Gerard Kaduson
54. Urşii mari 300
Linda B. Hunter
55. Ascultarea reflectantă folosind păpuşile  306
Lois Theall
56. Persoane–păpuşi cu nume de emoţii  315
Marijane Fall
57. Teatrul cu jucării 319
A. J. Palumbo
58. Modelaj de baloane  323
Diane E. Frey şi Douglas J. Griffin
59. Terapia prin joc cu plastilină: să facem o creatură „urâcioasă“  330
Myrna Minnis
60. Ursul adormit 335
Sandra Foster
61. Psihodrama cu păpuşi 340
Douglas G. Sprague

Secţiunea a cincea. Tehnici cu jucării şi obiecte de joacă 347

62. Folosirea terapeutică a pieselor geometrice din jocurile de construit 349
Charles E. Schaefer
63. Gestionarea furiei: rachetele din sticlă  355
Neil Cabe
64. Colegi de joacă: Folosirea păpuşilor în cadrul terapeutic 359
Cynthia Caparosa Sniscak
65. Găsirea echilibrului — pe placa de echilibristică  366
Sally Kondziolka
66. Tehnica jocului cu păpuşi adaptabile pentru părinţi 370
Carol A. Brennan
67. Ilustrarea păpuşilor matrioşka  376
Jo Ann L. Cook
68. Tehnica cutiei cu jucărioare de tinichea  381
Jo Ann L. Cook
69. Lentile  385
Celia Linden
70. Folosirea păpuşilor anatomice în psihoterapia copiilor abuzaţi sexual 391
Jamshid A. Marvasti
71. Terapia de familie prin jocul cu nisip 397
Lois Carey
72. Reacţii terapeutice la sacul de box gonflabil: vindecarea furiei şi agresivităţii la copii  405
Victoria McGuinness
73. Dinozaurii trecuţi prin dezastru 412
Risë VanFleet
74. Folosirea animalelor de jucărie pentru dezvăluirea relaţiilor de familie  416
Dolores A. Mortimer
75. „Eliberează-te de furie“ 423
Erika L. Surkin
76. Participarea la jocul simbolic şi metaforic  427
Carol Whited
77. Dărâmatul liniştitor 432
Richard Bromfield
78. Exerciţiu de relaxare: baloanele de săpun 434
Neil Cabe
79. Cutii cu jucării special dedicate  440
Otto Weininger şi Linda Perlis

Secţiunea a şasea. Tehnici de joc în grup 447

80. Dinozaurii dinamici 449
Risë VanFleet
81. Figurina de plastilină Play-Doh „Sunt bun la“  452
Paris Goodyear‑Brown
82. Elasticul  456
Bernadette H. Beyer
83. Creionul magic  461
Bernadette H. Beyer
84. Galeria de artă stângace  465
Risë VanFleet
85. Cutia furiei  468
Heidi Gerard Kaduson
86. Creativitate cooperantă  472
Ellen M. Stickney
87. Robotul antiabuz: folosirea unei mascote în grupul de tratament prin joc al băieţilor abuzaţi sexual 476
Mark Berkowitz
88. Jocul comorii: o incursiune în comunicare şi înţelegere  480
Marcie Fields Yeager
89. Teatrul prin „redare“  484
Gregory Ford şi Dotti Ward‑Wimmer

Secţiunea a şaptea. Alte tehnici 491

90. Emisiunea de ştiri  493
Heidi Gerard Kaduson
91. O oglindă ca obiect tranziţional 497
Berrell Mallery
92. Modificarea terapiei prin joc nondirective pentru utilizarea ei ca instrument de evaluare  503
Terry Boyle
93. Vizita acasă şi specialiştii terapiei prin joc  510
Virginia Ryan
94. Peretele  516
Mary L. Hammond‑Newman
95. Reluarea video 522
Jeanine Austin
96. Participarea la rezistenţă 526
Sophie L. Lovinger 
97. Folosirea terapeutică a magiei  530
Brian D. Gilroy
98. Trucul schimbării emoţionale în trei paşi 542
John Sommers‑Flanagan şi Rita Sommers‑Flanagan
99. Creaţia copilului: imagerie dirijată combinată cu muzică  550
Janet Logan Schieffer
100. Tehnica puterii animalului: interiorizarea unui simbol pozitiv al puterii 558
Deborah Armstrong Hickey
101. Shazam  562
Donna Cangelosi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu