Autor: Heidi Gerard Kaduson, Charles E.Schaefer
Editura Trei
Colectia Psihologia pentru toti
An aparitie : 2018, 2020
Editia a II-a
Editia originala: 101 More Favorite Play Therapy Techniques, volume 2
Traducerea Camelia Dumitru
ISBN 978-606-40-0933-3
Nr pagini : 568
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 58,65 lei la Editura, 58,65 lei la elefant, 65,55 lei la libris
Disponibilitate BCU (ed.2018)
Descrierea editurii:
Experiența terapeuților care folosesc jocul cu copiii reprezintă o resursă de idei, în mare parte nefolosită, pentru îmbunătățirea practicii terapiei prin joc. În acest al doilea volum de tehnici de joc, terapeuți renumiți prezintă alte 101 tehnici favorite utilizate în lucrul cu copiii, descriind scopul urmărit și ilustrând prin exemple modul în care acestea pot fi puse în practică.
Cititorul poate descoperi: tehnici ale imaginației, care includ folosirea imageriei ghidate și a imaginației; tehnici narative, care ilustrează folosirea diverselor jocuri și metode pentru a îmbunătăți comunicarea verbală a copiilor; tehnici ale artelor expresive, care includ diversele procedee folosite în artă pentru a‑i ajuta pe copii să facă față traumelor și tulburărilor; tehnici ale jocului cu marionete, care ajută la exprimarea emoțiilor conflictuale; tehnici cu jucării și obiecte de joacă, ce ilustrează modul în care acestea sunt utile în jocul terapeutic; tehnici ale jocului în grup, care includ diverse metode folosite în contexte de grup.
Acest volum se adresează atât psihologilor care lucrează cu copii, cât și celor specializați în alte domenii – asistență socială, psihologie, psihoterapie, dezvoltarea copilului, terapie recreațională și psihiatrie –, precum și părinților și educatorilor.
Jocul este activitatea naturală a copilăriei și, posibil, cea mai eficientă modalitate de învățare. De fapt, jocul este un exercițiu pentru viața reală, oferind suficientă elasticitate pentru a răspunde oricărui număr de evenimente, oameni și situații. Deși copilul știe că jocul nu este real, într‑un fel acesta capătă proporții reale. Jocul asigură exersarea în siguranță a comportamentelor cu posibilele consecințe intrinseci din care copilul învață. Jocul asigură dezvoltarea empatiei, prin intermediul jocului de rol și al exersării comportamentale. Numeroasele nuanțe și culori ale jocului oferă un infinit număr de posibilități de exersare și învățare, care nu ar putea fi accesibile prin alte modalități. M. Boultinghouse
Metaforele ne ajută să utilizăm cunoștințele sau experiențele deja trăite pentru a conferi sens noilor experiențe. Aplicarea directă a „metaforei terapeutice" prin intermediul narațiunii produce rezultate terapeutice. În general, povestea este o țesătură complexă de observații,învățăminte, intuiții și obiective care‑i transmit copilului un mesaj important. Nu este necesar ca cei mici să încerce să tragă concluzii din povestea care le este prezentată; ei pătrund cu ușurință în lumea ei, prin puterea imaginației. Această puterea imaginației reprezintă elementul schimbării și al vindecării. Metaforele poveștii activează imaginația copilului cu scopul vindecării prin putere, cunoaștere de sine și transformare. J.A. Marvasti
Heidi Gerard Kaduson, specializată în intervenţia psihologică pentru copii, este director al Institutului de Formare în Terapia prin Joc din comitatul Monroe, statul New Jersey.
Charles E. Schaefer este profesor emerit de psihologie la Fairleigh Dickinson University (New Jersey) şi cofondator al Asociaţiei pentru Terapia prin Joc din SUA. Sursa informatiilor
La noi au fost traduse lucrarile:
Terapia prin joc. 20 de factori cheie ai schimbarii (coautor), ASCR 2021
Cuprins:
Prefaţă 13
Secţiunea întâi. Tehnicile imaginaţiei 15
1. De-a bebeluşul 17
Charles E. Schaefer
2. Folosirea imageriei ghidate pentru a intensifica procesul terapiei prin joc 21
Kevin O'Connor
3. Tufa de trandafiri 28
Violet Oaklander
4. Să ne prefacem că ştim cum se face 33
S. Eileen Theiss
Secţiunea a doua. Tehnicile narative 37
5. Cuvinte pentru emoţii 39
Heidi Gerard Kaduson
6. Cărţile de joc pentru poveşti 43
Norma Y.Leben
7. Tehnica narativă cu ajutorul fetrului 48
Linda Mattingly
8. Cutia cu insigne 55
Jo Ann L. Cook
9. Tehnica narativă cu ajutorul computerului 58
N.E. Brewer
10. Folosirea metaforelor, a basmelor şi a poveştilor în psihoterapia copiilor 62
Jamshid A Marvasti
11. Metaforele verbale sau prin artă pentru copiii care trăiesc pierderea 69
Glenda E Short
12. Ghiceşte cuvântul din poveste 73
Mary Repp
13. Povestea eşarfei 76
Steve Harvey
14. Tehnica narativă cu ajutorul obiectelor 82
Jackie K. Frederiksen
Secţiunea a treia. Tehnici din artele expresive 85
15. Tehnica desenului înainte şi după 87
Donna Cangelosi
16. Baloanele cu emoţii 92
Glenda E Short
17. Artă magică 94
Ruby Walker
18. Desenul cu ghemul de lână 99
Norma Y. Leben
19. O lume din lut 103
Lynn B. Hadley
20. Visele urâte 107
L.G. Agre
21. Plăcinta personalităţii 110
Tara M. Sinclair
22. Harta vieţii 117
Glenda E Short
23. Jocul de-a arta 121
Lynn B. Hadley
24. Gloop: tratarea deprivării senzoriale 124
Neil Cabe
25. Tehnica squiggle cu lut 130
Richard Frankel
26. Plastilina de tip Play-doh 135
Lynn B. Hadley
27. Busola interioară 138
Aimee H. Short
28. Retuşuri 143
Sheri Saxe
29. Linia verticală în mijlocul paginii 147
Dolores M. Conyers
30. Crearea unei comunităţi 152
Nancy H. Cochran
31. Contururi de băieţi şi fete 158
Barbara A Turner
32. Jocul desenelor 165
Stanley Kissel
33. Creierul afectiv în culori 171
Sheldon Berger şi Jonna L. Tyler
34. Arta mâzgăliturilor 176
Leslie Hartley Lowe
35. Copacul emoţiilor 182
Joyce Meagher
36. Construieşte un tată 186
Stazan K. Sina
37. Lutul sintetic în terapia prin joc 194
Martha D. Young
Secţiunea a patra. Tehnici de folosire a jocurilor 197
38. Jocul de dame: cu reguli sau fără reguli 199
L.G. Agre
39. Învinge cronometrul 202
Heidi Gerard Kaduson
40. Jocul „Nu sparge gheaţa" şi emoţiile neplăcute 206
Donna Cangelosi
41. Alege un beţişor 210
Barbara McDowell
42. Jocul de-a hoţii 218
Steve Harvey
43. Consecinţe: cum să ajungem la adolescentul opozant 226
Neil Cabe
44. De-a v-aţi ascunselea în terapia prin joc 230
John Allan şi Mary Arme Pare
45. Spionul şi pungaşul 237
Bria Bartlett-Simpson
46. Jocul de biliard: ajutându-i pe copii să treacă dincolo de bila opt 239
Stanley Kissel
47. Emoţiile care se prăbuşesc: facilitarea relaţiei de consiliere pentru copii 247
Christina Mattise
48. Creează-ţi propriul joc de societate 252
Sandy Carter
49. Jocul de şah ca metaforă pentru alegerile de viaţă 256
Leslie Hartley Lowe
Secţiunea a cincea. Tehnici ale jocului cu marionete 261
50. Battaro şi casa marionetelor 263
Martha J. Harkin
51. Tehnica marionetelor-pivot pentru deget 271
Jo Ann L. Cook
52. Construieşte-ţi o marionetă 276
Anne Blackwell
53. Folosirea unei marionete pentru crearea unui client simbolic 282
Carolyn J. Narcavage
54. Teatrul de păpuşi 290
Marie Boultinghouse
55. Pe de-o parte şi pe cealaltă parte 297
Christina Mattise
Secţiunea a şasea. Tehnici cu jucării şi obiecte de joacă 303
56. BodySox 305
Kimberly Dye
57. Păpuşa Eu 308
Jessica Stone-Phennicie
58. Să rupem hârtia! 315
Kathy Daves
59. Jocul de-a furia 318
Patricia Davidson
60. Sculptura 321
Michael Cascio
61. Tehnica covorului fermecat 326
Dolores M. Conyers
62. Şarpele 330
Alan Lobaugh
63. Tehnica biberonului 335
Diane Murray
64. Tehnica tricoului 339
Nancy H. Cochran
65. Tehnica albumului de fotografii 346
Sueanne Brown
66. Turnul furios 349
Sheri Saxe
67. Baloanele furiei 354
Tammy Horn
68. Tehnica cutiei cu îngrijorării 359
Debbie S. Jones
69. Oraşul de carton 363
Berrell Mallery şi Randall Martin
70. Solniţele-ghicitori 370
Judith Friedman Babcock
71. Cuburile Jenga şi un aparat de fotografiat 376
Catherine G. Tiemey
72. Scutul de furie 381
Teresa A. Glatthorn
73. Folosirea cărţilor artizanale pentru a-i pregăti pe copii pentru traumele sau crizele previzibile 387
Kevin O'Connor
74. Scala trăirilor de furie 394
Joyce Meagher
75. Tropăim şi pocnim bule 397
Cathy Wunderlich
76. Dărâmarea zidurilor furiei 401
Jennifer Leonetti
77. Figurine 408
Sylvia Fisher
Secţiunea a şaptea. Tehnici de joc în grup 415
78. ElastaBlast 417
Kimberly Dye
79. Activitate pentru coeziunea grupului 420
Glenda E Short
80. Căpitanii de pe Avatar: o aventură spaţială pentru copiii care trec printr-o perioadă de schimbări 422
Tara M. Sinclair
81. Dl Urât 438
Mary May Schmidt
82. Grupul de marionete terapeutice 442
Aileen Cunliffe
83. Spectacolul de marionete 445
Glenda E Short
84. Tehnica naraţiunii comune prin intermediul jocului cu marionete în terapia de grup prin joc 447
Mitch Jacobs
Secţiunea a opta. Alte tehnici 455
85. Folosirea desenelor despre amintirile timpurii pentru a facilita analiza stilului de viaţă pentru copiii aflaţi în terapie prin joc 457
Harold M.Heidt
86. Figurina propriei persoane pentru jocul în cutia cu nisip 466
L. Jean Ley şi Jean Howze
87. Lista îngrijorărilor 472
Richard Sloves
88. Albumul meu de bebeluş 481
Karen Pitzen
89. Fluierul sau flautul dulce 486
Robert W. Freeman
90. Un nou început — ceremonia rochiei de mireasă 495
Patricia B. Grigoryev
91. Terapia prin joc şi animalele de companie 501
Mary-Lynn Harrison
92. Douăsprezece versus una 508
Mary May Schmidt
93. Terapeutul interior 513
Patricia B. Grigoryev
94. Comentarii în direct 519
David A. Snyder
95. Tehnica liniei timpului 522
Jo Ann L. Cook
96. Procesul de încheiere a terapiei folosind metafora 526
Teresa A Glatihom
97. Centrul emoţiilor 537
Helen E. Benedict
98. Tehnica aparatului de fotografiat de unică folosinţă 545
Jo Ann L. Cook
99. Folosirea animalelor în contextul terapiei prin joc 549
S. Eileen Theiss
100. Plimbarea pentru a cumpăra popcorn 553
Allan Gonsher
101. Coterapia prin joc 559
Ann C. Levinger
Despre coordonatori 564
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu