08/10/2022

ALTE 101 TEHNICI FAVORITE ALE TERAPIEI PRIN JOC

Autor: Heidi Gerard Kaduson, Charles E.Schaefer
Editura Trei
Colectia Psihologia pentru toti
An aparitie : 2018, 2020
Editia a II-a
Editia originala: 101 More Favorite Play Therapy Techniques, volume 2
Traducerea Camelia Dumitru
ISBN 978-606-40-0933-3
Nr pagini : 568
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 58,65 lei la Editura, 58,65 lei la elefant, 65,55 lei la libris
Disponibilitate BCU (ed.2018)


Descrierea editurii:

        Experiența terapeuților care folosesc jocul cu copiii reprezintă o resursă de idei, în mare parte nefolosită, pentru îmbunătățirea practicii terapiei prin joc. În acest al doilea volum de tehnici de joc, terapeuți renumiți prezintă alte 101 tehnici favorite utilizate în lucrul cu copiii, descriind scopul urmărit și ilustrând prin exemple modul în care acestea pot fi puse în practică.
        Cititorul poate descoperi: tehnici ale imaginației, care includ folosirea imageriei ghidate și a imaginației; tehnici narative, care ilustrează folosirea diverselor jocuri și metode pentru a îmbunătăți comunicarea verbală a copiilor; tehnici ale artelor expresive, care includ diversele procedee folosite în artă pentru a‑i ajuta pe copii să facă față traumelor și tulburărilor; tehnici ale jocului cu marionete, care ajută la exprimarea emoțiilor conflictuale; tehnici cu jucării și obiecte de joacă, ce ilustrează modul în care acestea sunt utile în jocul terapeutic; tehnici ale jocului în grup, care includ diverse metode folosite în contexte de grup.
        Acest volum se adresează atât psihologilor care lucrează cu copii, cât și celor specializați în alte domenii – asistență socială, psihologie, psihoterapie, dezvoltarea copilului, terapie recreațională și psihiatrie –, precum și părinților și educatorilor.

        Jocul este activitatea naturală a copilăriei și, posibil, cea mai eficientă modalitate de învățare. De fapt, jocul este un exercițiu pentru viața reală, oferind suficientă elasticitate pentru a răspunde oricărui număr de evenimente, oameni și situații. Deși copilul știe că jocul nu este real, într‑un fel acesta capătă proporții reale. Jocul asigură exersarea în siguranță a comportamentelor cu posibilele consecințe intrinseci din care copilul învață. Jocul asigură dezvoltarea empatiei, prin intermediul jocului de rol și al exersării comportamentale. Numeroasele nuanțe și culori ale jocului oferă un infinit număr de posibilități de exersare și învățare, care nu ar putea fi accesibile prin alte modalități. M. Boultinghouse

        Metaforele ne ajută să utilizăm cunoștințele sau experiențele deja trăite pentru a conferi sens noilor experiențe. Aplicarea directă a „metaforei terapeutice" prin intermediul narațiunii produce rezultate terapeutice. În general, povestea este o țesătură complexă de observații,învățăminte, intuiții și obiective care‑i transmit copilului un mesaj important. Nu este necesar ca cei mici să încerce să tragă concluzii din povestea care le este prezentată; ei pătrund cu ușurință în lumea ei, prin puterea imaginației. Această puterea imaginației reprezintă elementul schimbării și al vindecării. Metaforele poveștii activează imaginația copilului cu scopul vindecării prin putere, cunoaștere de sine și transformare. J.A. Marvasti

        Heidi Gerard Kaduson, specializată în intervenţia psihologică pentru copii, este director al Institutului de Formare în Terapia prin Joc din comitatul Monroe, statul New Jersey.
        Charles E. Schaefer este profesor emerit de psihologie la Fairleigh Dickinson University (New Jersey) şi cofondator al Asociaţiei pentru Terapia prin Joc din SUA. Sursa informatiilor

      La noi au fost traduse lucrarile: 
Terapia prin joc. 20 de factori cheie ai schimbarii (coautor), ASCR 2021
101 tehnici favorite ale terapiei prin joc (coautor), Trei 2015, 2020

Cuprins:

Prefaţă  13

Secţiunea întâi. Tehnicile imaginaţiei  15

1. De-a bebeluşul  17
Charles E. Schaefer
2. Folosirea imageriei ghidate pentru a intensifica procesul terapiei prin joc  21
Kevin O'Connor
3. Tufa de trandafiri  28
Violet Oaklander
4. Să ne prefacem că ştim cum se face  33
S. Eileen Theiss

Secţiunea a doua. Tehnicile narative  37

5. Cuvinte pentru emoţii  39
Heidi Gerard Kaduson
6. Cărţile de joc pentru poveşti  43
Norma Y.Leben
7. Tehnica narativă cu ajutorul fetrului  48
Linda Mattingly
8. Cutia cu insigne  55
Jo Ann L. Cook
9. Tehnica narativă cu ajutorul computerului  58
N.E. Brewer
10. Folosirea metaforelor, a basmelor şi a poveştilor în psihoterapia copiilor  62
Jamshid A Marvasti
11. Metaforele verbale sau prin artă pentru copiii care trăiesc pierderea  69
Glenda E Short
12. Ghiceşte cuvântul din poveste  73
Mary Repp
13. Povestea eşarfei  76
Steve Harvey
14. Tehnica narativă cu ajutorul obiectelor  82
Jackie K. Frederiksen

Secţiunea a treia. Tehnici din artele expresive  85

15. Tehnica desenului înainte şi după  87
Donna Cangelosi
16. Baloanele cu emoţii   92
Glenda E Short
17. Artă magică  94
Ruby Walker
18. Desenul cu ghemul de lână  99
Norma Y. Leben
19. O lume din lut  103
Lynn B. Hadley
20. Visele urâte  107
L.G. Agre
21. Plăcinta personalităţii  110
Tara M. Sinclair
22. Harta vieţii  117
Glenda E Short
23. Jocul de-a arta  121
Lynn B. Hadley
24. Gloop: tratarea deprivării senzoriale  124
Neil Cabe
25. Tehnica squiggle cu lut  130
Richard Frankel
26. Plastilina de tip Play-doh  135
Lynn B. Hadley
27. Busola interioară  138
Aimee H. Short
28. Retuşuri  143
Sheri Saxe
29. Linia verticală în mijlocul paginii  147
Dolores M. Conyers
30. Crearea unei comunităţi  152
Nancy H. Cochran
31. Contururi de băieţi şi fete  158
Barbara A Turner
32. Jocul desenelor  165
Stanley Kissel
33. Creierul afectiv în culori  171
Sheldon Berger şi Jonna L. Tyler
34. Arta mâzgăliturilor  176
Leslie Hartley Lowe
35. Copacul emoţiilor  182
Joyce Meagher
36. Construieşte un tată  186
Stazan K. Sina
37. Lutul sintetic în terapia prin joc  194
Martha D. Young

Secţiunea a patra. Tehnici de folosire a jocurilor  197

38. Jocul de dame: cu reguli sau fără reguli  199
L.G. Agre
39. Învinge cronometrul  202
Heidi Gerard Kaduson
40. Jocul „Nu sparge gheaţa" şi emoţiile neplăcute  206
Donna Cangelosi
41. Alege un beţişor  210
Barbara McDowell
42. Jocul de-a hoţii  218
Steve Harvey
43. Consecinţe: cum să ajungem la adolescentul opozant  226
Neil Cabe
44. De-a v-aţi ascunselea în terapia prin joc  230
John Allan şi Mary Arme Pare
45. Spionul şi pungaşul  237
Bria Bartlett-Simpson
46. Jocul de biliard: ajutându-i pe copii să treacă dincolo de bila opt  239
Stanley Kissel
47. Emoţiile care se prăbuşesc: facilitarea relaţiei de consiliere pentru copii  247
Christina Mattise
48. Creează-ţi propriul joc de societate  252
Sandy Carter
49. Jocul de şah ca metaforă pentru alegerile de viaţă  256
Leslie Hartley Lowe

Secţiunea a cincea. Tehnici ale jocului cu marionete  261

50. Battaro şi casa marionetelor  263
Martha J. Harkin
51. Tehnica marionetelor-pivot pentru deget  271
Jo Ann L. Cook
52. Construieşte-ţi o marionetă  276
Anne Blackwell
53. Folosirea unei marionete pentru crearea unui client simbolic  282
Carolyn J. Narcavage
54. Teatrul de păpuşi  290
Marie Boultinghouse
55. Pe de-o parte şi pe cealaltă parte  297
Christina Mattise

Secţiunea a şasea. Tehnici cu jucării şi obiecte de joacă  303

56. BodySox  305
Kimberly Dye
57. Păpuşa Eu  308
Jessica Stone-Phennicie
58. Să rupem hârtia!  315
Kathy Daves
59. Jocul de-a furia  318
Patricia Davidson
60. Sculptura  321
Michael Cascio
61. Tehnica covorului fermecat  326
Dolores M. Conyers
62. Şarpele  330
Alan Lobaugh
63. Tehnica biberonului  335
Diane Murray
64. Tehnica tricoului  339
Nancy H. Cochran
65. Tehnica albumului de fotografii  346
Sueanne Brown
66. Turnul furios  349
Sheri Saxe
67. Baloanele furiei  354
Tammy Horn
68. Tehnica cutiei cu îngrijorării  359
Debbie S. Jones
69. Oraşul de carton  363
Berrell Mallery şi Randall Martin
70. Solniţele-ghicitori  370
Judith Friedman Babcock
71. Cuburile Jenga şi un aparat de fotografiat  376
Catherine G. Tiemey
72. Scutul de furie  381
Teresa A. Glatthorn
73. Folosirea cărţilor artizanale pentru a-i pregăti pe copii pentru traumele sau crizele previzibile  387
Kevin O'Connor
74. Scala trăirilor de furie  394
Joyce Meagher
75. Tropăim şi pocnim bule  397
Cathy Wunderlich
76. Dărâmarea zidurilor furiei  401
Jennifer Leonetti
77. Figurine  408
Sylvia Fisher

Secţiunea a şaptea. Tehnici de joc în grup    415

78. ElastaBlast  417
Kimberly Dye
79. Activitate pentru coeziunea grupului  420
Glenda E Short
80. Căpitanii de pe Avatar: o aventură spaţială pentru copiii care trec printr-o perioadă de schimbări  422
Tara M. Sinclair
81. Dl Urât  438
Mary May Schmidt
82. Grupul de marionete terapeutice  442
Aileen Cunliffe
83. Spectacolul de marionete  445
Glenda E Short
84. Tehnica naraţiunii comune prin intermediul jocului cu marionete în terapia de grup prin joc  447
Mitch Jacobs

Secţiunea a opta. Alte tehnici  455

85. Folosirea desenelor despre amintirile timpurii pentru a facilita analiza stilului de viaţă pentru copiii aflaţi în terapie prin joc  457
Harold M.Heidt
86. Figurina propriei persoane pentru jocul în cutia cu nisip  466
L. Jean Ley şi Jean Howze
87. Lista îngrijorărilor  472
Richard Sloves
88. Albumul meu de bebeluş  481
Karen Pitzen
89. Fluierul sau flautul dulce  486
Robert W. Freeman
90. Un nou început — ceremonia rochiei de mireasă  495
Patricia B. Grigoryev
91. Terapia prin joc şi animalele de companie  501
Mary-Lynn Harrison
92. Douăsprezece versus una  508
Mary May Schmidt
93. Terapeutul interior  513
Patricia B. Grigoryev
94. Comentarii în direct  519
David A. Snyder
95. Tehnica liniei timpului  522
Jo Ann L. Cook
96. Procesul de încheiere a terapiei folosind metafora  526
Teresa A Glatihom
97. Centrul emoţiilor  537
Helen E. Benedict
98. Tehnica aparatului de fotografiat de unică folosinţă  545
Jo Ann L. Cook
99. Folosirea animalelor în contextul terapiei prin joc  549
S. Eileen Theiss
100. Plimbarea pentru a cumpăra popcorn  553
Allan Gonsher
101. Coterapia prin joc  559
Ann C. Levinger
 
Despre coordonatori  564

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu